Avatar billede jkampmann Nybegynder
04. maj 2008 - 18:46 Der er 8 kommentarer

Unix time i asp.net

Hvordan fremkalder jeg unix time i asp.net? Ønsker at lave således, at jeg kan lave "månedens bedste kode", som er blevet vist flest gange i forrige månede, og i PHP plejer jeg at lave unix time - antal timer på et døgn * 31.

Hvordan får jeg disse tal frem i asp.net? F.eks 139493044
Avatar billede arne_v Ekspert
04. maj 2008 - 20:12 #1
endatetimevar.Ticks kan transformeres til og fra en Unix tid

men medmindre du behøver tælle i sekunder og med basis i 1970 behøver du måske ikke
engang konvertere
Avatar billede arne_v Ekspert
04. maj 2008 - 20:14 #2
eksempel:

            long k = (new DateTime(1970, 1, 1, 0, 0, 0) + TimeZone.CurrentTimeZone.GetUtcOffset(DateTime.Now)).Ticks;
            long msepoch = (DateTime.Now.Ticks - k) / 10000;
Avatar billede jkampmann Nybegynder
05. maj 2008 - 00:12 #3
ok, ser lidt for besværligt ud.
Kan du komme med en alternativ løsning på, at lave et system som udskriver månedens bedste et eller andet, hvor "themeid" går igennem flest gange i tabellen "hits"?

Ønsker at lave f.eks månedens profil, hvor den indsætter en tid ved hver klik, og hvilket billede det er, hvorefter den udskriver det?

"SELECT id, brugernavn, billede FROM hits WHERE (SIDSTE MÅNEDE AF) ORDER BY hits DESC LIMIT 0,1" f.eks?

Hvad kan jeg ellers bruge af DateTime til følgende eksperiment?
Avatar billede arne_v Ekspert
05. maj 2008 - 01:02 #4
jeg gætter på noget a la:

SELECT id,brugernavn,billede,COUNT(*) AS hits
FROM hits
WHERE dato BETWEEN startdato AND enddato
ORDER BY COUNT(*) DESC
Avatar billede jkampmann Nybegynder
05. maj 2008 - 10:28 #5
Og hvilket dato format bruges der? Unix-time eller?
Avatar billede arne_v Ekspert
05. maj 2008 - 14:24 #6
jeg forestillede min indsæt af DateTime værdier via parameters
Avatar billede arne_v Ekspert
09. juni 2008 - 04:38 #7
Fået det til at virke ?
Avatar billede arne_v Ekspert
27. juli 2008 - 22:50 #8
??