Avatar billede karsten_larsen Praktikant
30. april 2008 - 14:50 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Ekstra tekst til Linkbutton i Gridview

Jeg prøver at få vist ekstra tekst for hver linie/ post i et gridview.

Gridview eksempel:

Fornavn | Efternavn
Anton | Andersen
Benny | Bendt
Charlotte | Christensen

Når musen kører hen over navnene som er lavet som linkbutton, skal der vises en tekst om personen f.eks. "Denne person....". Tekst skal genereres udfra en anden database end den som fodre Gridview.

Hvordan går man det?

Teksten kan vel skrives ind i ToolTip, men den generes vel før at gridview kaldes eller hur?

???? karsten_larsen
Avatar billede jokkejensen Novice
30. april 2008 - 19:51 #1
Altså tooltip er bare title på et anchor tag, skal anchor tagget ikke have andre funktioner end at vise title fra en anden database ?

I givet fald, ville jeg ikke ligge et link i gridviewet men blot præsentere dataen.

Det er nok lettest hvis du bare tilføjer en række til dit dataset, med data fra den anden database, og binder det til hele sammen som en kilde og præsentere i gridviewet.

Eller er det noget ajax halløj du efterspørger eller, altså først når man fører musen over link, henter den data fra anden kilde ?

Vh. /JJ
Avatar billede karsten_larsen Praktikant
10. november 2008 - 12:00 #2
ups - jeg har glemt dette sp.

jokkejensen - vil du lave et svar og tak for hjælpen.

:-) karsten_larsen
Avatar billede karsten_larsen Praktikant
25. november 2008 - 10:05 #3
jokkejensen - vil du lave et svar og tak for hjælpen.

:-) karsten_larsen
Avatar billede karsten_larsen Praktikant
08. januar 2009 - 18:21 #4
Lukker sp. jokkejensen - du må sige til igen