Avatar billede charley78 Novice
27. april 2008 - 21:56 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

hvordan laver man et chatroom

- ja, hvordan laver man et chatroom og sætter ind på en hjemmeside?

Nogen der kan hjælpe med instruktion - eller link til samme?

Jeg giver gerne flere points, hvis det kræves!
Avatar billede charley78 Novice
27. april 2008 - 21:57 #1
.. altså, hvis du ligefrem kan lede mig på vej!
Avatar billede Slettet bruger
27. april 2008 - 22:13 #2
Det bedste jeg kender / bruger er flash chat fra Daren,  www.tufat.com
Det er ikke helt gratis men sikkert og stabilt til ca. kr. 25,-
Installeres på egen hjemmeside.
Avatar billede -zonic- Nybegynder
28. april 2008 - 00:47 #3
Avatar billede -zonic- Nybegynder
28. april 2008 - 00:47 #4
hvis du i øvrigt søger på google på "AJAX chat" så kommer du langt!
Avatar billede charley78 Novice
28. april 2008 - 10:16 #5
jeg ku også spørge:
Jeg har kun erfaring med html og jeg arbejder helst i dreamweaver.
Jeg ved dog hvad der foregår i programmet og kender til grundlæggende html, cssstyles og engang imellem hopper der andre scripts ind, hvilket ikke er fremmed for mig.

Jeg kan dog ikek programmere.
Har jeg s overhovedet forudsætningerne for at lave et chatroom.. påstående fod?

Kan nogen beskrive præcist (omend i overordnede træk) hvad fremangsmåden er?
Avatar billede w13 Novice
28. april 2008 - 10:29 #6
Nej, hvis du skal gøre dig håb om at kunne lave dit eget chatroom, så skal du først lære ASP/PHP og JavaScript.

Når du så ved, hvordan du skal lave et chatroom, er du klar. :)
Avatar billede w13 Novice
28. april 2008 - 10:30 #7
Og under JavaScript skal du i øvrigt lære at bruge AJAX-teknologien.
Avatar billede charley78 Novice
28. oktober 2010 - 22:56 #8
tak for svar...!