Avatar billede lowr Nybegynder
26. april 2008 - 22:58 Der er 10 kommentarer

Ny Gamer Pc Fryser og Hyler

Hej. Jeg har lige fået mig en ny gamer pc igår. Som ham fra butikken har samlet. Det er en intel core2duo E8400 3.0, 4gb ram pc6400 800mhz cl4 (udnytter kun de 3gb, bruger xp) GeForce 9800GTX 512mb, Asus PK5 SE bundkort. 150gb raptor hd 10000rpm, 750w strømforsyning. Mit problem er at den hyler konstant, lyder som prøvbillede hyle tonen. og det bliver højere når den arbejder, det er ikk særlig højt men det kan sagtens høres. Også i headsettet. Og så efter noget tid kan den finde på at fryse i 3sec cirka, så kan jeg bevæge musen cirka 7sekunder og så fryser den 3 sec igen. Er der lyd på mens den fryser hakker lyden vildt meget. Nogen som ved hvad der kan være galt med min pc?
Avatar billede mash Mester
27. april 2008 - 01:28 #1
hvor stammer hyletonen fra ? ,kunne godt lyde som en PSU der er defekt/forlille hvis lyden altså kommer der fra.

ikke alle 750w psuér kan levere de 750w, dit system trækker en del strøm med det highend udstyr
Avatar billede lowr Nybegynder
27. april 2008 - 02:12 #2
Hej, hyletonen kommer godt nok fra strømforsyningen og den er der altid, sætter jeg headsettet til kan jeg høre det der også. Måske jeg skal have en kraftigere strømforsyning? Og hvad ville være optimalt? Den jeg har i er en Energon EPS 750w
Avatar billede lowr Nybegynder
27. april 2008 - 02:22 #3
Skal også lige siges at det ikke er med det samme den begynder at fryse, det er først efter noget tid.
Avatar billede mash Mester
27. april 2008 - 04:41 #4
der findes mange gode PSUér, fandt en 1020w´s hos proconsult:

http://proconsult.dk/katalog/m_komp/s_komp-psu/psu-atx/psu-cft-1020-14c.html

selvom det er en 1020w står der "Max. combined 864W", hvis den du har nu eks. er 80 % af hvad der er opgivet så er du nede på 600w hvilket er i underkanten
Avatar billede thesheriff Nybegynder
27. april 2008 - 09:01 #5
Nu inden du bygger dit eget kraftværk og får elleverandørene til at gnide sig i hænderne, så skriv specs på din psu herind, så vi kan vurdere den.

Som tgkdk er lidt inde på, handler det ikke så meget om total antal watt, men mere om hvor mange ampere din psu levere - især på 12V linien.

750W psu burde være mere en rigeligt også selvom den er andenrangs.

Men under alle omstændigheder har du jo garanti, så send da din pc retur til butikken og få den repareret.
Avatar billede amews_aj Nybegynder
27. april 2008 - 12:47 #6
Jeg vil lige tilføje, at lave højfrekvens hyletoner ikke er ualmindeligt. Jeg kender mange computere der har det. Også specifikke modeller (ikke selv-samlet).
Især bærbare computere har tendens til det.
Avatar billede lowr Nybegynder
27. april 2008 - 15:56 #7
Input - 230v/3A
Output +3,3v +5v +12v1 +12v2 +12v3 +12v4 -12v +5v SB

      28A  28A              20A  20A  20A    0,8A 2,% A
      ----------            ---------------
          180W                  650W
Avatar billede thesheriff Nybegynder
27. april 2008 - 17:36 #8
Din psu er rigelig stor.

Men det er korrekt som amews_aj skriver, at hyletoner fra elektronik forekommer.

Men når du samtidig oplever, at din pc fryser, må du levere den retur på garantien.
Avatar billede mash Mester
27. april 2008 - 20:09 #9
som jeg startet med at skrive "forlille/defekt", hvis min nye psu laver hyle tone var det blivet byttet, de skal IKKE hyle, never aldrig, er tegn på at den er overbelastet eller samlet af ringe komponenter.

det er jo switchmode så hvis de hyler er den gal, dem der siger anden lever så med devist defekte ting som de tror er ok.

btw. er lige holdt op med at ryge, sig lige til hvis jeg støder nogle med den lidt hårde tone :P
Avatar billede amews_aj Nybegynder
27. april 2008 - 21:12 #10
tgkdk:
Jeg kender en ven med samme bærbar som jeg, begge hyler lavt med en højfrekvens tone.
Derudover, vi har på gymnasiet alle købt bærbare computere gennem skolen. Dermed alle samme model. Samtlige hyler svagt.
Selvfølgelig SKAL de ikke gøre det, men det er tilsyneladende ret almindeligt.