Avatar billede charley78 Novice
25. april 2008 - 13:39 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

jeg har et spørgsmål vedr Filezilla

Jeg skal uploade af filer til nettet, og har et spørgsmål der vedrører Filezilla. Jeg husker bare ikke, hvad man kalder den slags programmer, og kan med andre ord ikke genenmskue, under hvilken kategori jeg skal lægge emnet!

Kan nogen hjælpe?

Mvh C
Avatar billede bondester Nybegynder
25. april 2008 - 15:15 #1
Fildelings tjenester går gennerelt under betegnelsen Peer-To-Peer da der foregår deling imellem 2 "havne" / porte / computere!

Dog er det vigtigt at understrege at man med sådanne tjenester kun må dele filer uden nogen for for copyright. Hvilket tjenesterne også er rigtig gode til da der ligger oceaner af båndbredde tilgængeligt på den måde!

Tror ikke rigtig der er andre kategorier end denne du kan bruge!
Avatar billede charley78 Novice
25. april 2008 - 15:26 #2
ok, så du mener at jeg bør oprette mit spørgsmål

"hvor henne man i det nye filezilla (logo: hvide FZ på rød baggr. modsat gamle med orange i logoet), finder nen knap (som i gl.), der afstedkommer at man åbner i samme mappe på serveren, som sidst man uploadede, modsat at blive placeret helt oppe i roden og skulle klikke videre til den relevante fil"

her? - Altså i en ny forespørgsel (med relevant overskrift naturligvis)?
Avatar billede charley78 Novice
25. april 2008 - 15:45 #3
- i det gamle Filezilla (2.2.30) henter man "reconnect" i menuen File!
Og i det nye findes 'reconnect' ikke i nogen af menuerne, så vidt jeg kan se :-0
Avatar billede coderdk Praktikant
25. april 2008 - 17:09 #4
Er FileZilla ikke en FTP-klient?!
Du kan finde gamle releases her: http://sourceforge.net/project/showfiles.php?group_id=21558&package_id=15149
Men hvorfor dog?
Avatar billede arne_v Ekspert
25. april 2008 - 22:33 #5
Lidt blandet.

FileZilla er en FTP klient.

Kategorien "Eksperten" er til spoergsmaal omkring brug af Eksperten.

Relevante kategoer vil nok vaere under "Diverse" eller "Programmer".

Man maa godt dele copyrightet materiale via P2P *HVIS* licensen tillader det.

Det er bl.a. ret almindeligt at distribuere open source software via BitTorrent. Og det
er aldeles lovligt selvom software en copyrightet. Fordi licensen GPL, LGPL, APache, BSD whatever tillader redistribution.
Avatar billede bondester Nybegynder
25. april 2008 - 22:35 #6
Sorry der var jeg helt galt på den ;-)
Avatar billede charley78 Novice
25. april 2008 - 22:44 #7
nu har jeg skrevet til ham, der håndterer spørgsmål vedr. Filezilla, Tim Kosse.
Jeg skriver:
does the new Filezilla not have a "reconnect" button. That is..to the same place on the server that I left my uploading last time I used Filezilla?
I can't find it in any of the menues!
Best regards

- og jeg afventer svar.. Kommer med det her!
Avatar billede charley78 Novice
25. april 2008 - 22:48 #8
Tak Arne for FTP klient - det var svar på første spørgsmål, tak! ('svar' arne v!)
Venter på svar vedr. 'reconnect' fra den nyeste Filezilla!
Avatar billede arne_v Ekspert
26. april 2008 - 18:16 #9
FTP client var coderdk !
Avatar billede coderdk Praktikant
26. april 2008 - 19:14 #10
(c:
Avatar billede charley78 Novice
28. april 2008 - 09:52 #11
Tak! :o)