Avatar billede boomshanka Nybegynder
23. april 2008 - 12:50 Der er 1 løsning

VS 2005 viser ikke alle assemblies i "Add reference" dialogboksen

Hej eksperter,

Er det ikke meningen at Visualt Studio 2005 skal vise alle assemblies i GAC når man tilføjer en reference til et projekt (Add reference)?

Jeg har et assembly som er registreret i GAC'en, men når jeg i VS 2005 vælger "Add reference" så står det ikke i listen over .NET assemblies. Det mystiske er, at i en anden VS 2005 solution er dette assembly tilføjet korrekt, og jeg kan se det peger ned i en undermappe til c\WINDOWS\assemblies (C:\WINDOWS\assembly\GAC_MSIL\)!?

For at gøre det hele lidt mere forvirrende, så siger microsoft på http://msdn2.microsoft.com/en-us/library/wkze6zky(VS.80).aspx at man ikke kan tilføje assemblies fra GAC'en. Det er muligt de hermed mener at man ikke kan tilføje assemblies i GAC'en ved at browse sig frem til dem i Add reference dialogboksen. Der er jo ikke noget som forhindrer en i at tilføje eksempelvis System.Security under .NET assemblies?

Jeg har læst om et hack på http://blogs.msdn.com/astebner/archive/2005/11/28/497693.aspx men problemet er at mit projekt skal lægges ud i et miljø som jeg ikke har kontrol over. Derfor kan jeg ikke bare bede dem om at ændre deres registreringsnøgler... Er der nogen som har en løsning til ovenstående?
Avatar billede boomshanka Nybegynder
30. maj 2008 - 13:11 #1
lukker