Avatar billede kapoou Nybegynder
22. april 2008 - 14:35 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Localization af valuta

Jeg har på nuværende tid en shop som kører med dansk localization, men den skriver KR foran priser. Hvad kan jeg gøre for at få den til at skrive DKK ?
Avatar billede 2c Nybegynder
22. april 2008 - 16:50 #1
Viser du det i et gridview? eller på en label? Og hvad er den gemt som i databasen?
Du kan eventuelt konvertere det til en float inden du viser den, og så formatere visningen af float værdien.
Avatar billede kapoou Nybegynder
22. april 2008 - 17:24 #2
det bliver vist i en label. Men er der ingen måder evt. i .net framesettet og ændre at kr. skal stå som dkk?
Avatar billede arne_v Ekspert
23. april 2008 - 03:08 #3
CultureInfo ci = (CultureInfo)CultureInfo.CurrentCulture.Clone();
            NumberFormatInfo nfi = (NumberFormatInfo)ci.NumberFormat.Clone();;
            nfi.CurrencySymbol = "DKK";
            ci.NumberFormat = nfi;

og så sæt whetever til at bruge ci som Culture !
Avatar billede kapoou Nybegynder
23. april 2008 - 14:50 #4
Og de par linier der skal smides ind i config.sys eller hvor? Du må undskylde med jeg er ret ny i det her!
Avatar billede kapoou Nybegynder
23. april 2008 - 16:40 #5
mener selvfølgelig web.config og ikke config.sys :)
Avatar billede arne_v Ekspert
24. april 2008 - 04:27 #6
Nej.

De skal bruge stil at sætte culture med et eller andet relevant sted.
Avatar billede kapoou Nybegynder
28. april 2008 - 14:17 #7
->arne_v

Tak for hjælpen. Smider du et svar så du kan få dine points.
Avatar billede arne_v Ekspert
28. april 2008 - 15:09 #8
svar
Avatar billede arne_v Ekspert
09. juni 2008 - 04:40 #9
så mangler du bare at acceptere svaret
Avatar billede kapoou Nybegynder
10. juni 2008 - 10:23 #10
->arne_v. Det må du undskylde. Det var godt du lige smed en kommentar igen! Tak for hjælpen!