Avatar billede bongii Nybegynder
21. april 2008 - 12:56 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Integrering med SOAP

Hej.

Jeg skal lave et system der kan sende / modtage nogle data via SOAP API. Jeg har ingen erfaringer med .net og heller ikke med SOAP - så jeg er rimelig på bar bund.

Er der en der kan hjælpe mig lidt igang?
Avatar billede arne_v Ekspert
21. april 2008 - 14:30 #1
Lav en web srevice reference (til WSDL filen), så kan du bare kalde
den web service som en helt normal klasse med metoder.
Avatar billede bongii Nybegynder
21. april 2008 - 16:39 #2
Hvordan gør jeg det?
Avatar billede arne_v Ekspert
21. april 2008 - 17:04 #3
Hvis du bruger VS er det lige ud af landevejen.
Avatar billede bongii Nybegynder
21. april 2008 - 21:12 #4
Altså visual studio? Jeg har lige installeret 2005 med framework 3,5. Men du siger det er let nok? SKal det laves i asp.net elller c# eller hvordan?
Avatar billede arne_v Ekspert
22. april 2008 - 00:46 #5
Virker 2005 med 3.5 ??

Nå men anyway:

solution explorer
references
højreklik
add web reference
angiv URL på WSDL
...
Avatar billede bongii Nybegynder
22. april 2008 - 10:20 #6
WSDL filen ligger ikke nogle steder online, men jeg har en c# fil med koden der starter med [System.CodeDom.Compiler.GeneratedCodeAttribute("wsdl", "2.0.50727.42")]

Det må være den fil du snakker om. hvis jeg bare vil bruge den lokalt i mit script, hvordan implementeres den så? Problemet er, at jeg har et c# konsol script der virker, men skal have det lavet om til .net så det kan bruges på en website.
Avatar billede arne_v Ekspert
23. april 2008 - 03:11 #7
WSDL filen genereres normalt (ihvertfald hvis det er .NET eller Java) når web servicen
deployes og du bør nemt kunne finde den.

Hvis det er en .NET web srevice sså er det:

http://bla.bla/noget.asmx?WSDL
Avatar billede bongii Nybegynder
23. april 2008 - 09:00 #8
ok. bliver ikke så meget klogere, men smid et svar. Dropper det pt.
Avatar billede arne_v Ekspert
23. april 2008 - 14:55 #9
ok