Avatar billede mcnovy Nybegynder
20. april 2008 - 22:06 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hente Profil info udfra hvem der har postet beskeden i et forum

Hej,

den bliver lidt svær at forklare..

Jeg har tilføjet nogle ekstra Profil informationer til min (Membership)profil igennem web.config filen.
som her
        <add name="myProfileProvider" connectionStringName="LocalSqlServer" applicationName="/GameStats" type="System.Web.Profile.SqlProfileProvider, System.Web, Version=2.0.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=b03f5f7f11d50a3a"/>
      </providers>
      <properties>
        <add name="FullName" allowAnonymous="false" type="System.String"/>
        <add name="ProfilePicture" allowAnonymous="false" type="System.String"/>
        <add name ="Afdeling" allowAnonymous="false" type="System.String"/>
        <add name ="Beskrivelse" allowAnonymous="false" type="System.String"/>
        <add name ="Skype" allowAnonymous="false" type="System.String"/>
      </properties>

Jeg har så lavet et forum,
og når jeg viser trådene (som bliver vist igennem en datalist), så har jeg en kolonne som skal vise brugernavn, et brugerbillede og lidt mer.
men hvordan henter jeg f.eks. profilbilledets lokation i hver enkelte repeat række..?
jeg ved hvordan jeg ville gøre i codebehind, og hvis der ikke var nogen repeater.

men hvad gør man når man har en repeater..?

håber der er nogen som forstår mig her.. :)

på forhånd tak
Avatar billede thomas_yde Nybegynder
06. maj 2008 - 20:46 #1
Du kan bruge evt. bruge eventet ItemDataBound på din repeater, hvor du har fat i den enkelte repeater datarow. Så kan du hive brugernavnet ud og finde profil data ud fra dette og derefter få fat i ProfilPicture. Bare et hurtigt gæt. :)
Avatar billede mcnovy Nybegynder
09. maj 2008 - 21:40 #2
super godt..

smid svar.. :)

mange tak for hjælpen..
Avatar billede thomas_yde Nybegynder
10. maj 2008 - 11:27 #3
det var så lidt :)