Avatar billede ylwen Nybegynder
17. april 2008 - 13:26 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

flytte login db

Når man i VS benytter sig af login komponenterne kan man ved hjælp af "Administrer Website" sætte brugere op og deres rettigheder. Herefter bliver der oprettet en db under App_Data. Er det muligt at flytte den til en MSSQL server eller fra starten definere hvor den skal lægges (f.eks. direkte i sqldb'en)?
Avatar billede ylwen Nybegynder
17. april 2008 - 14:26 #1
Jeg prøver lige med denne artikel. Virker det ikke vender jeg tilbage

http://msdn2.microsoft.com/en-us/library/x28wfk74.aspx
Avatar billede 2c Nybegynder
17. april 2008 - 21:45 #2
Hvis du fra starten vil definere hvor den skal lige:

For at oprette tabellerne skal du køre en fil der hedder: aspnet_regsql.exe
Derefter kan du pege på den database tabellerne skal oprettes.

På min PC lægger filen her: C:\WINDOWS\Microsoft.NET\Framework\v2.0.50727\aspnet_regsql.exe

For at pege på databasen skrives følgende i webconfig:

<remove name="LocalSqlServer"/>
        <add name="LocalSqlServer" connectionString="Server=xxx;UID=zzz;PWD=yyy;initial catalog=yyy"/>
Avatar billede ylwen Nybegynder
19. april 2008 - 09:41 #3
ja, lige som der står i det link jeg skrev jeg lige ville prøve :)