Avatar billede ylwen Nybegynder
17. april 2008 - 08:17 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Åbne en asp side fra ASPX

Kan man ikke køre asp og aspx sider sammen? Jeg har en del gamle asp sider som jeg pt ikke vil skrive om pga. mangel på tid. Derfor har jeg forsøgt at linke til dem fra aspx siderne f.eks.

default.aspx har jeg skrevet <a href="test.asp">test</a>

Kører jeg websiden default.aspx og trykker på linket får jeg følgende fejl:

Server Application Error
The server has encountered an error while loading an application during the processing of your request. Please refer to the event log for more detail information. Please contact the server administrator for assistance.

Jeg har også forsøgt at køre direkte fra vs2008 her får jeg denne fejl:

Serverfejl i programmet '/BM1'.
--------------------------------------------------------------------------------

Denne type side kan ikke leveres.
Beskrivelse: Den type side, du anmodede om, kan ikke leveres, for den er udtrykkeligt forbudt. Filtypenavnet '.asp' er muligvis ikke korrekt. Kontroller URL-adressen nedenfor for at sikre, at den er stavet korrekt.

Ønsket URL-adresse: /BM1/test.asp

--------------------------------------------------------------------------------
Versionsoplysninger: Microsoft .NET Framework version:2.0.50727.1433; ASP.NET version:2.0.50727.1433

Nogen gode forslag til løsning?
Avatar billede sherlock Nybegynder
17. april 2008 - 09:44 #1
Du skal aktivere ASP i din IIS-konfiguration, så virker det fint.
Avatar billede ylwen Nybegynder
17. april 2008 - 11:00 #2
Hvor gør jeg lige det?
Avatar billede sherlock Nybegynder
17. april 2008 - 11:12 #3
Avatar billede ylwen Nybegynder
17. april 2008 - 11:33 #4
jeg har ikke nogen Web Service Extensions :(
Avatar billede sherlock Nybegynder
17. april 2008 - 11:58 #5
Hvilken version af windows har du?
Her er instruktioner til alt andet end Vista
http://www.w3schools.com/ASP/asp_install.asp
Avatar billede ylwen Nybegynder
17. april 2008 - 12:44 #6
jeg kører xp med sp2. Jeg har lige prøvet at køre en asp side på en anden xp pc og her går det uden problemer. Kan set have noget at gøre med at jeg har installeret VS 2008 på denne pc og ikke på den anden? Hvad kan man ændre for at både asp og aspx sider kan vises?
Avatar billede sherlock Nybegynder
17. april 2008 - 12:57 #7
Jeg har ikke adgang til en maskine lig nu, hvor jeg kan teste det. Hvis beskrivelserne på de 2 sider ikke virker, kan jeg ikke umiddelbart hjælpe dig :(
Avatar billede ylwen Nybegynder
17. april 2008 - 13:16 #8
de virker desværre ikke. Hvis du har mulighed for at teste det af på en maskine med VS2008 og en uden, ville det bare være lækkert. Ellers siger jeg tak for hjælpen.
Avatar billede sherlock Nybegynder
17. april 2008 - 13:26 #9
Det får jeg mulighed for i aften..
Avatar billede sherlock Nybegynder
17. april 2008 - 18:23 #10
Nu har jeg prøvet.

Et nyt tomt VB aspx project, med en <a href="test.asp">Test</a>

Og en test.asp med <% response.write "Test asp" %>

Og det virker.
Avatar billede ylwen Nybegynder
20. maj 2008 - 09:28 #11
ok, det er min opsætning der er problemer med. Smid et svar
Avatar billede sherlock Nybegynder
20. maj 2008 - 10:06 #12
:)