Avatar billede hvide Nybegynder
14. april 2008 - 20:26 Der er 13 kommentarer

Java/PHP Database Hjælp

Hej.. vi er to drenge som sidder og leger lidt med et spil,  i php og java.. vi sidder fast i:
1: at komme i kontakt med MySQL fra java.. vi  har læst mange guides, men vi fatter narter af det. Så hvis en eller anden kunne fortælle os det i punkt og prikke hvad man skal så ville vi være taknemmelig!

2: hvordan vi skal gemme array i MySQL? Så java også skal kunne læse det..

Vi vil meget gerne have hjælp...så håber i vil hjælpe

PS. hvis nogle går og gerne vil være med til at lave et online spil(et kort spil) hvor man ska kunne "duel" og "trade" osv. har vi brug for dig.. Vi er 14 og 15 år..
Avatar billede arne_v Ekspert
14. april 2008 - 21:02 #1
Jeg antager at I menr Java og ikke JavaScript.

I Java tilgaar man databaser via JDBC.

Har I laest JDBC tutorial hos SUN ?

Har I hentet MySQL JDBC driver (MySQL Connector/J) hos MySQL ?

Det rigtige maade at gemme et array paa i en relationel database er med en raekke
per element. Det kan baade PHP og Java bruge.
Avatar billede hvide Nybegynder
15. april 2008 - 07:08 #2
Ja det ved vi, men vi fatter det ik. Vi har jo vores MySQL på nettet. Så hvordan kontakter man den, hvis nogle kan så kunne jeg godt tænke mig et svar som fortæller det hele omkring kontakten ; D håber nogle vil ;D
Avatar billede arne_v Ekspert
16. april 2008 - 03:10 #3
Jeres MySQL database er på et web hotel ?

Hvis de ikke tillader direkte adgang til MySQL udefra (port 3306), så kan I ikke
connecte med JDBC. Det man man løse ved at kalde et server side script der så
går i databasen. Jeg har kode eksempler.

Hvis der er direkte adgang, så skal I bare angive det rigtige host navn i connection
URL.

(husk også lige på at password i Java kode er nemt at fiske ud af oversat kode !)
Avatar billede Slettet bruger
16. april 2008 - 04:23 #4
Arne_v> hvad mener du med din sidste besked?

vil det sige man kan 'lave færdig java kode' om til 'tekst' og på den måde finde infoen ud?
Avatar billede arne_v Ekspert
16. april 2008 - 04:31 #5
Ja !
Avatar billede arne_v Ekspert
16. april 2008 - 04:33 #6
Java byte code kan decompiles til valid Java source (stort set er det kun kommentarer
og navne på lokale variable som mangler).

Det samme gælder iøvrigt .NET !

Hvis du selv vil prøve så hent http://www.kpdus.com/jad.html ...
Avatar billede hvide Nybegynder
25. april 2008 - 06:52 #7
okay det fatter jeg ikke rigtig noget af.. er der ikk nogle der kan skrive den kode jeg skal bruge til at få kontakt til databasen gennem java.. ! DET er en online database håber nogle ka hjælpe
Avatar billede riversen Nybegynder
25. april 2008 - 07:27 #8
Avatar billede arne_v Ekspert
30. august 2008 - 02:24 #9
hvide ?
Avatar billede Slettet bruger
07. september 2008 - 12:07 #10
Men hvad gør man så arne, hvis man kan hive passwordet ud af?
Avatar billede arne_v Ekspert
08. september 2008 - 00:28 #11
hvide>

Der er også eksempler hos MySQL:
  http://dev.mysql.com/doc/refman/5.1/en/connector-j-examples.html
Avatar billede arne_v Ekspert
08. september 2008 - 00:30 #12
qtax87>

Man undlader at have password i Java kode som clients har adgang til.

Muligheder:
* Individuel password som skal indtastes
* Java app---------server side script--------database
Avatar billede Slettet bruger
08. september 2008 - 00:59 #13
Okay det lyder som den bedste ideer kunne jeg self ha' tænkt mig til :P
Men tak.