Avatar billede erlandsen Seniormester
13. april 2008 - 22:14 Der er 1 kommentar og
1 løsning

typografi indholdsfortegnelse

sidder med word 2007 og har problemer med indholdsfortegnelsen.

har nok opdateret indholdsfortegnelsen 50 gange - hvor det hver gang har været sådan at typografien er taget fra tekstens typografi.

pludselig når jeg opdaterer indholdsfortegnelse - så laver den det om til times new roman i en indholdsfortegnelse - og i en anden laver den hele indholdsfortegnelsen med fed skrift.

hvordan er det jeg sikrer at indholdsfortegnelsen beholder typografien fra teksten - kan huske hvordan i word 2003 men ikke word 2007?
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
13. april 2008 - 23:16 #1
Så vidt jeg kan se, opfører det sig som i tidligere versioner:
Det er definitionerne af typografierne Indholdsfortegnelse 1-9, der bestemmer, hvordan indholdsfortegnelsen ser ud, MEN hvis du har lavet direkte formatering i de overskrifter, der indgår i indholdsfortegnelsen, ”arves” dette i en vis udstrækning af indholdsfortegnelsen. Hvis du f.eks. lokalt har ændret farve eller skrifttype i en overskrift, vil det blive ført med til indholdsfortegnelsen.

Du kan kun være sikker på, hvordan din indholdsfortegnelse ser ud, hvis du altid bruger ”rene” typografier i de overskrifter, der skal med i indholdsfortegnelsen, dvs. hvis du undlader at lave direkte formatering i overskrifterne. Tilpas i stedet typografi-definitionerne, hvis det er nødvendigt. Hvis du vil have indholdsfortegnelsen til at se ud som dine overskrifter i dokumentet, skal du definere de tilsvarende Indholdsfortegnelse-typografier, så de ser ud på samme måde.

Prøv følgende:
Find en af de overskrifter, der ser anderledes ud end forventet, når den indsættes i indholdsfortegnelsen, vælg overskriften og tast Ctrl+Mellemrum for at fjerne direkte formatering. Opdater indholdsfortegnelsen og se, om det ændrer udseendet i indholdsfortegnelsen.
Avatar billede erlandsen Seniormester
30. november 2008 - 20:18 #2
..