Avatar billede gittef Nybegynder
09. april 2008 - 13:27 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

God idé at tilslutte modem til Elspareskinne?

Jeg har hørt, at det er en dårlig idé at tilslutte ens modem til en Elspareskinne (som min computer, skærm og printer er), men vil lige høre Eksperterne, om det har noget på sig - altså er det uhensigtsmæssigt at tilslutte modem til spareskinne? Hvis ja, hvorfor?
09. april 2008 - 13:45 #1
Det har jeg da gjort et par steder uden problemer ?
(Vi snakker vel om et ADSL "modem" *S* ?)
Avatar billede Slettet bruger
09. april 2008 - 13:46 #2
hvis det du kalder et modem er det der forbinder dig til internettet tror jeg ikke det er en god ide fordi en del af dem downloader automatisk en ny konfiguration hver gang du tænder for den. men elektrisk set, kan jeg ikke se noget problem.
Avatar billede gittef Nybegynder
09. april 2008 - 14:07 #3
Måske skulle jeg har smidt spørgsmålet i en anden kategori, for rent teknisk kan det selvfølgelig lade sig gøre at tilslutte mit Stofa Internetmodem til en Elspareskinne. Havde hørt noget i retningen af det du skriver Jape44, dog var jeg ikke sikker på om det passede, så derfor dette spørgsmål. Måske et dumt spørgsmål, men hvad er ulempen ved at der automatisk downloades en ny konfiguration hver gang jeg tænder den? Jeg mener, jeg skal vel ikke til og indstille mine internetindstillinger igen eller lignende, så hvilke konfigurationer er der tale om?
Avatar billede Slettet bruger
09. april 2008 - 14:23 #4
jeg går egentlig bare ud fra at producenten har den opfattelse ikke at slukke og tænde siden jeg aldrig har set en tænd og sluk knap på disse modemer, men det kunne jo også være for at spare penge. Du ved at når man ringer til internet udbyderen med et modem problem er det første de foreslår, at slukke og tænde for den, fordi så henter den en frisk konfiguration som eventuelt er blevet ændret. Men prøv, hvis det virker og du ikke får problemer er det jo fint nok, jeg tvivler stærkt på at den kunne gå fysisk i stykker.
Avatar billede gittef Nybegynder
09. april 2008 - 14:28 #5
Jape44 smider du et svar, så er pointene dine - tak for hjælpen ;o)
Avatar billede Slettet bruger
09. april 2008 - 14:31 #6
ok
Avatar billede Slettet bruger
12. april 2008 - 23:09 #7
gør jeg det med vores modem der sidder på en fiber linie så mister den ip forbindelsen til profiber i 2 timer før den frigives så ikke alle modemmer er det en god ide og gøre det med .
Avatar billede ejldk Nybegynder
12. april 2008 - 23:33 #8
Er jeg den eneste der, når jeg hører ordet "modem", kommer til at tænke på de kære gamle 56 kbit modemer, som sagde en dejlige masse bip lyde når man loggede på internettet?

Undskyld, det var vist meget irrelevant, men kunne ikke lade vær :-)
Avatar billede Slettet bruger
13. april 2008 - 00:14 #9
tdc speedstream (adsl via tlf stik) der sidder ud mod skille filteret er et modem
Avatar billede gittef Nybegynder
13. april 2008 - 10:33 #10
Jetdirect, ja må tilstå, at jeg ikke er specielt meget inde i teknik og it, så anede ikke, hvad jeg ellers skulle kalde "modemet" ;o)

Men dit svar understøtter mig i, at jeg bør droppe at tilslutte det til elspareskinnen, så tak for dit svar! :o)
Avatar billede Slettet bruger
13. april 2008 - 11:14 #11
hvis du har adsl via tdc (tlf stik) så kan du godt sætte speed streamen på skinnen det sker der ikke noget ved . Ligeledes din router kan du sætte på uden problemer

den tid din pc tager og starte op på der skal linien nok komme op

Det var kun på den fiber linie vi har at den først frigives efter 2 timer hvis udstyret slukkes og tages fra