Avatar billede g0t Nybegynder
06. april 2008 - 23:48 Der er 4 kommentarer

Hva synes i ?

Hey, lavede et skole projekt omkring kina rejser. Skal aflevere tirsdag så ville lige ha noget feedback.

http://www.g0t.dk/kina2/index.htm

Tak på forhånd
Avatar billede Slater Ekspert
06. april 2008 - 23:54 #1
Rigtig godt design, synes jeg. Det siger Kina lige med det samme, og er pænt og simpelt.

Dog undrer jeg mig over hvorfor der kommer et "+" når jeg holder musen over Katalog og Galleri. Hvis det har et formål, fremgår det ikke særlig tydeligt, og forvirrer kun. Og - det kan godt være det bare er mig - men jeg savner noget hover-effekt når man holder musen over alle knapperne. Hover-effekter er ved at være standard på nettet, og er med til at tydeliggøre at der altså sker noget hvis man klikker her.
Avatar billede g0t Nybegynder
07. april 2008 - 00:17 #2
Du har ret, det plus er forvirrende. Vores lærer havde sat et krav som lød på en onmouseover effekt. Det er bare for at demonstrere vi kan lave det. Men ja, overvejer lige at lave anden hover effekt.

Kan du lide galleriet? og du må gerne teste vores javascript bestillings formular :)
Avatar billede Slater Ekspert
07. april 2008 - 18:32 #3
Galleriet er fedt. Det loader lynhurtigt og ser godt ud med det gennemsigtige i bunden.
Min første indskydelse var, at jeg godt kunne tænke mig billederne var lidt større, men jeg er ikke så sikker på at jeg egentlig mener det, efter lidt omtanke. Det er trods alt ikke et wallpaper-galleri, men bare lidt billeder for at illustrere et rejsemål.

Bestillingsformularen virker udmærket, selvom det irriterede mig lidt at jeg ikke kunne bestille med enter, efter at have udfyldt formularen, men skulle klikke på knappen. Og hvorfor er e-mail adressen i bunden ikke et link? Men det er jo detaljer jeg er ude i nu.

Hvis du vil bære over med et par små detaljer mere, så:
"Dedikere" mangler et nutids-r på forsiden.
"I alt" er i to ord (bestillingsformen)
"Email" er skrevet som "Emial" i stort set alle valideringerne i bestillingsformen
Og så har du lavet den utroligt populære "bekræftigelse". Alle siger det, men ordet findes altså ikke. Det hedder bare "bekræftelse".
"rejser destinationer" -> "rejsedestinationer"
"og få helt egen specielle rejse" .. mangler der ikke et ord?

Jeg ved godt mange vil finde den slags ligegyldigt, men jeg falder over dem når jeg læser, og det fjerner noget professionalisme fra siden. Hvis du er ligeglad, eller bare ikke er kommet til korrekturlæsningen endnu, så fair nok. Jeg nævner det bare :)
Avatar billede g0t Nybegynder
07. april 2008 - 19:37 #4
:) hehe tak for feedbacken.. jo der er mange stavefejæl hist og pist.. ligger vi ikke så meget vægt på, men nu når du har fundet de fleste så laver jeg det sku lige om. bare ikke lige nu :)

Det med enter på formen, jo det kunne nemt lige laves.. og galleriet kunne godt laves lidt større, det har du ret. måske bare 100px på hver led, men så skal flv'en også laves om da billederne er resized, så den gemmer vi lige.

Tak for den fine feedback