Avatar billede awbufas Nybegynder
05. april 2008 - 19:42 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Portscanning af pc'en

Hej.
Er det normalt at ens pc bliver portscannet af udefra kommende
pc'er.Jeg har lige fået Bullguard Firewall og jeg blev da lidt rystet over at se denne trafik.
jeg havde blandt andet været på Kraks hjemmeside,og umiddelbart efter fløj firewallen op og sagde at min pc blev portscannet.Da jeg tjekkede hvem det var,var det Kraks....Hvorfor mon??
Avatar billede bufferzone Praktikant
05. april 2008 - 20:51 #1
Det er relativt normalt og det sker i bølger. Du kan opleve perioder med relativt ro og så lige pludselig masser af forskellige scanninger i løbet af kort tid.

En scanning er i sig selv ikke nødvendigvis alvorligt, men skal ses samme med andre hændelser. Hold øje med tingene og forsøg at spore det der kommer. Hvis der f.eks. er tale om et stort offentligt site som krak, så ville jeg skrive en mail til dem og bede dem forklare mig hvad de har gang i. Du kan nemlig sagtens være ude for at der er tale om en spoofet IP adresse og at det sker fordi krak.dk har et eller andet problem som de måske ikke er opmærksom på.
Avatar billede awbufas Nybegynder
05. april 2008 - 21:21 #2
Mange tak for hjælpen