Avatar billede squazz Novice
04. april 2008 - 10:40 Der er 41 kommentarer og
1 løsning

Hvilket webhotel?

Hey eksperter

Jeg vil gerne have oprettet et webhotel, da jeg gerne vil have mulighedn for at få en personlig e-amil og for at have en hjemmeisde jeg kan lege med (Jeg har sat mig for at jeg vil lære at programmere lidt hjemmesider)...
Håber på en del forslag :)

På forhånd tak :)
Avatar billede w13 Novice
04. april 2008 - 10:42 #1
Jeg har været tilfreds med web10 (www.web10.dk), som også er temmelig billigt.

Overvej lige, om du vil rode med ASP/PHP, da man enten kan få en ASP-server eller en PHP-server.
Avatar billede leif Seniormester
04. april 2008 - 10:50 #2
Hvis det er til dig personligt, så vil jeg mene at du kan vælge og vrage imellem alle udbydere.

Jo dyrere det er jo mere kan du forlange.

Der er blandt andet som jeg har kendskab til:
www.web10.dk
www.one.com
www.web2u.dk (Mit eget firma)
www.abusiness.dk
www.a0.dk

Det er udbydere som jeg alle har haft hjemmesider hos og som er en Service som er OK, nok den som jeg har mest problemer med er Web10
Avatar billede bacardil Nybegynder
04. april 2008 - 10:53 #3
Der er altid plads til lidt reklame :)

Har også tidligere oplevet web10 og var ikke tilfredse med dem.

one.com skulle dog have en ordenlig service, men ellers unoeuro.com har jeg et site hos og deres web køre fint, deres db driller lidt engang i mellem, men mailen har jeg ikke testet.
Avatar billede squazz Novice
04. april 2008 - 11:10 #4
Jeg vil køre med PHp da jeg vil have en Linux server...
Gider ikke rode med microsofts ASP

Hmm, lige PT er det nok prisen der er det vigtigste, og så at have ubegrænset trafik :)
Avatar billede Slettet bruger
04. april 2008 - 11:23 #5
vi har benyttet one.com i nu 5 år uden at være stødt på problemer.
NB.: Ubegrænset trafik findes vist ikke, selv om nogen lokker med det.
Avatar billede fsconsult.dk Nybegynder
04. april 2008 - 11:23 #6
"ubegrænset trafik" og "fri trafik" findes ikke ;)    men hvis du bare skal rode lidt med en hjemmeside, er det nok også begrænset hvor meget trafik du får brug for ;)
Avatar billede bacardil Nybegynder
04. april 2008 - 11:26 #7
I bund og grund tilbyder INGEN ubegrænset trafik, hvis de skriver noget andet så skal de nok finde en måde at slippe af med dig på :)

Trafik er udover strøm det dyreste for en udbyder og til få kroner kan man ikke forvente det vilde :)

Men efter det du beskriver i spm. er det nok også meget lidt du har brug for af plads m.v.

www.nilsson-it.dk er også et okay valg
Avatar billede squazz Novice
04. april 2008 - 11:31 #8
Det har du så nok ret i :P
Avatar billede squazz Novice
04. april 2008 - 11:33 #9
Hmm, hvordan fungerer dette, gratis DNS osv. hvad er de forskellige ting? Jeg har ikke så meget forstand på det, endnu;)
Avatar billede bacardil Nybegynder
04. april 2008 - 11:36 #10
Du køber et webhotel og et domain.. Så klare udbyderen resten.

Hvis du vil være "hardcore" og selv stå for domænet så kan du placere det hos eks. gratisdns og derfra pege det hen på udbyderen med web og mail.

DNS er det der styre hvor web, mail trafik m.v. skal hen
Avatar billede squazz Novice
04. april 2008 - 11:37 #11
hardcore og selv stå for domænet?
hvilke fordele er der ved det?
Avatar billede bacardil Nybegynder
04. april 2008 - 11:40 #12
Har du mange domæner kan du have det hele samlet et sted. Du kan hvis du bruger en udbyder til webhotel og en anden til mail styre det nemmere selv m.v.

Men ellers ser jeg en større fordel ved det når man har ikke danske domæner for det koster at flytte og det er ikke altid noget der sker fra dag til dag, så er det nemmere bare at kunne flytte Ipen og vupti så bruger man den anden nye udbyder.
Avatar billede squazz Novice
04. april 2008 - 11:43 #13
ja ok, det kan jeg godt se en fordel i, men det er vel også noget jeg kan skifte til senere, når jeg bliver mere hardcore?
Lige pt er det jeg skal bruge egentligt bare et webhotel der giver mig muligheden for at lave mails og en hjemmeside som jeg kan bruge til at "fortælle om mig selv" :P
www.Nilsson-it.dk og www.web2u.dk ser begge ud til at være billige?
Avatar billede leif Seniormester
04. april 2008 - 11:43 #14
Hvis det fx. er igennem os, så tilbyder vi naturligvis at du bestiller domænet hos GratisDNS sender os en mail og så håndterer vi DNS for dig, så du ikke skal tænke på det.
Avatar billede squazz Novice
04. april 2008 - 11:53 #15
Er der nogen som objektivt kan fortælle om www.web2u.dk?
Avatar billede bacardil Nybegynder
04. april 2008 - 11:54 #16
Du kan altid skifte det senere :)
Avatar billede bacardil Nybegynder
04. april 2008 - 11:59 #17
Ja, det kan jeg godt - men må hellere lade være :D

Nå, men du kan da altid få fat i support hos web2u.. Leif er nok en af de mest aktive herinde (er du ansat af exp? - spm til leif)  :)

nilsson-it har tidligere haft lukket og åbnet nogle webhoteller med samme navn, når han mener økonomien bliver stram så kan han finde på at lukke, men det er dog ikke sådan at folk bliver smidt væk, de får deres penge igen eller får lov at hoste så tager han bare ikke nye ind en periode - forvirret?  Men det virker fint til test og det er billigt.
Avatar billede leif Seniormester
04. april 2008 - 12:01 #18
bacardil -> Nej, jeg er ikke ansat af Exp, men blot en aktiv bruger. Kan du uddybe: "Ja, det kan jeg godt - men må hellere lade være :D" Det lyder som om at det var om os, hvis du har noget at fortælle hører jeg meget gerne om det.
Avatar billede leif Seniormester
04. april 2008 - 12:04 #19
bacardil -> Sidebemærkning, folk herinde har op til flere måder at få fat i mig, blot se mit minisite her på siden.
Avatar billede bacardil Nybegynder
04. april 2008 - 12:06 #20
Jepper.. Det var nu mere en "joke" omkring det med ansættelsen :)

En sidebemærkning så er karma funktionen væk - tænker på dit minisite
Avatar billede leif Seniormester
04. april 2008 - 12:07 #21
Det kunne være jeg lige skulle lave en lille update af det
Avatar billede bacardil Nybegynder
04. april 2008 - 12:10 #22
:)
Avatar billede squazz Novice
04. april 2008 - 14:29 #23
Hmm, efter hvad jeg kan se, så giver leif den billigste løsning, jeg ved så bare ikke om jeg "får mere for pengene" ved at handle et andet sted?
Avatar billede bacardil Nybegynder
04. april 2008 - 14:50 #24
Hvis du finder en der giver mere for pengene så skal du nok op i servage.dk som koster lidt mere, men der får man også en del GB :D

Tror bare at du skal vælge web2u, den tid man bruger på at spare en krone indenfor dette område bruger man i timer i stedet for også bliver det ofte dyre :)
Avatar billede it-dk Nybegynder
04. april 2008 - 15:22 #25
Jeg har gennem tiden prøvet en del webhotel udbyder og idag bruger jeg selv  www.intergate.dk (billigere) og www.unitspeed.dk (dyrere). Disse 2 kan jeg klart anbefale.
Avatar billede bacardil Nybegynder
04. april 2008 - 15:28 #26
it-dk> Måske det bare er mig, men når squazz har skrevet at prisen er vigtigst og ingen af dem kan hamle op med dem der er nævnt - Skriver du så bare for at lave reklame?
Avatar billede it-dk Nybegynder
04. april 2008 - 15:47 #27
bacardil -> nej jeg laver ikke reklame. Ved godt at squazz går efter billigt men personligt syntes jeg ikke 25 kr er dyrt. Den anden udbyder var mere for at siger at pris og kvalitet ofte hænger sammen især i denne branche. Jeg har testet mange udbydere. Godt klar over at unitspeed er dyrere.
Avatar billede squazz Novice
04. april 2008 - 15:53 #28
Er udbyderne 5 gange dyrere? :P
Hvis jeg køber ved web2u koster det 5 kr. i måneden... Det må jeg sige er det billigste jeg endnu har set...
Skulle jeg gå hen og blive professionel engang kan jeg jo altid skifte tin noget andet:)
Avatar billede it-dk Nybegynder
04. april 2008 - 16:54 #29
Cliche.dk bliver nok et af de billigste til 1 kr. Billigere kan det næsten ikke blive.
Avatar billede w13 Novice
04. april 2008 - 16:59 #30
it-dk>> Men så er der ikke mulighed for at bruge ASP eller PHP og man har kun 100mb.
Man får hvad man betaler for.
Avatar billede bacardil Nybegynder
04. april 2008 - 17:26 #31
100 mb for 1 krone
1000 mb for 10 kroner

=

web2u er forsat billigere :)

Hvis man skal bruge det til testside er det nok til at overleve med lidt nedetid
Avatar billede squazz Novice
04. april 2008 - 19:08 #32
Det er også lidt det :P
Hmm, jeg må se på det, lige ét spørgsmål mere som faktisk er ret vigtigt for om jeg får købt det:P Kan man bruge private mails i MSN? Jeg mener, så man ikke behøver at lave en Hotmail for at kunne bruge MSN messenger
Avatar billede bacardil Nybegynder
04. april 2008 - 19:12 #33
Hvis du spørg om du kan lave en privat e-mail adr. og derefter logge på MSN med denne så ja
Avatar billede squazz Novice
04. april 2008 - 19:16 #34
det er det jeg spørger efter :D
Ved du hvordan jeg gør? Har nemlig selv leget lidt med det, og kan ikke finde ud af det efter alt dette live opdatering
Avatar billede bacardil Nybegynder
04. april 2008 - 19:21 #35
Ja, det gør jeg..
Avatar billede squazz Novice
04. april 2008 - 20:04 #37
Nice, tak :)
Hmm, jeg har fået de svar jeg skal have nu, så nu skal jeg jo til at have delt point ud^^

Hvis leif og bacardil begge smider et svar kan i dele point'ene :)
Avatar billede squazz Novice
15. januar 2009 - 14:14 #38
Det lader til at leif og bacardil ikke vil have point?
Avatar billede leif Seniormester
15. januar 2009 - 15:03 #39
Så smider du selv er svar som du accepterer.

Jeg springer over
Avatar billede bacardil Nybegynder
15. januar 2009 - 21:12 #40
Hvis leif springer, så springer jeg med.. :)
Avatar billede squazz Novice
27. januar 2009 - 23:24 #41
Så er der ingen der skal have point?
Avatar billede squazz Novice
08. april 2010 - 00:18 #42
Så nupper jeg selv points så vi kan få lukket her