Avatar billede erlandsen Seniormester
30. marts 2008 - 00:57 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Indsætte billedtekst ved skift ml. Word 2003 og 2007

Efter jeg har lavet et dokument i word 2003, hvor jeg bl.a. har indsat en del billedtekster, har jeg nu skiftet til word 2007.

Når jeg herefter forsøger at indsætte nye billedtekster, starter nummeringen forfra.

Inden jeg starter forfra med at indsætte billedtekst på alle mine billeder - vil jeg lige høre om det er muligt at rette til korrekt billednr.?
Avatar billede word-hajen Nybegynder
30. marts 2008 - 09:33 #1
Der er ikke "bare" tale om, at du skal opdatere felterne? Hvis nej - har du sørget for, at labelen/teksten er nøjagtig den samme? Slå evt. visning af koderne til (Alt+F9), så du kan se feltkoden for dine billedtekstnr. Er de ens?
Avatar billede erlandsen Seniormester
30. marts 2008 - 10:43 #2
Jeg kan se at der står "seq Tabel" og "Seq table" - så det er vel det der er årsagen?
Der står "seq table" på de 100 jeg allerede har lavet og "seq tabel" på dem jeg laver nu, så jeg vil jo helst have at word fremover kan finde ud af den engelske label?
Avatar billede jkrons Professor
30. marts 2008 - 11:20 #3
Hvis ikke, vil det ikke være første gang, at MS skifter mellem engelske og danske koder mellem to versioner. Sidste gang lavede de en konverteringsrutine, men da jeg ikek selv har 2007, ved jeg ikke om de også har gjort det denne gang.
Avatar billede erlandsen Seniormester
30. marts 2008 - 11:31 #4
jeg har lavet søg og erstat i dokumentet, hvor jeg har erstattet table med tabel - ellers fremgik disse ikke når jeg ville lave krydshenvisning
Avatar billede erlandsen Seniormester
30. marts 2008 - 13:36 #5
word hajen - bare kom med et svar...
jeg har erstattet Equation, Table og Figure med de tilsvarende danske oversættelser.
Avatar billede word-hajen Nybegynder
30. marts 2008 - 15:12 #6
Svar kommer her.