Avatar billede mortenus Nybegynder
15. marts 2008 - 17:27 Der er 14 kommentarer

kan ikke bruge/finde/installere lydenhed

Hejsa

Dette spm ligger op af en masse andre tråde på eksperten bl.a denne www.eksperten.dk/spm/630265

Har prøvet at følge denne vellykkede tråd til dørs men det hjalp ikke.

Godt.

Jeg får en kode 10 når jeg prøver at afspille noget med WMP.
Har derefter prøvet at gå i enhedshåndtering og fjerne alt (med udråbstegn).. Dette er først og fremmest enheden der hedder

C-media AC97 audio device. (dette lykkes)og multimedikort

Derefter har jeg prøvet at fjerne alt der har at gøre med C-media audio device i tilføj/fjern enheder og genstarte, men

c-media ac97 WDM audio Driver  er komplet umulig at fjerne.

når computeren opstarter efter jeg har fjernet ovenstående kommer disse fejl

Rundll
Fejl under indlæsning af  cmicnfg.cpl

Jeg forsætter og com fortæller mig at der er fundet ny hardware nemlig --- multimedia lydkort

Jeg fortsætter guiden ved at installere software automatisk, og får valget at installere c-media AC97 audio device 5,12,1,51.

Når dette er gjort får jeg at vide at enheden ikke kan starte.
Jeg har forsøgt at fjerne og genistallere driver mange gange men
c-media ac97 WDM audio Driver vil simpelthen ikke fjernes

Er der nogen der kan hjælpe med dette problem, forstår det simpelthen ikke. lydenheden mangler helt(ingen lydenhed) i egenskaber for lyde og lydenheder, uanset hvad jeg gør.

Har nedenunder kopieret oplysninger om mit bundkort, hvis det kan hjælpe

SiSoftware Sandra

System
Manufacturer : ECS
Model : K7S5A
Version : 1.0
Serial Number : 00000000
ID : 00000000-00000000-00000000-00000000

System Chassis
Manufacturer : ECS
Type : Desktop
Can be locked : No
Version : Version 1.00
Serial Number : 123456890
Asset Tag : 0123ABC

Mainboard
Manufacturer : ECS
MP Support : No
Model : K7S5A
Version : 1.0
Serial Number : 00000000
System BIOS : 62-0626-001131-00101111-040201-SiS735

Memory Controller
Error Detection Method : ECC
Error Correction Capability : 1-bit
Supported/Current Memory Interleave : 1-way / 1-way
Number of Memory Slots : 4
Maximum Installable Memory : 512MB
Maximum Module Size : 128MB
Supported STD/FPM/(B)EDO Speeds : 70ns, 60ns
Supported Memory Types : STD, FPM, EDO, Parity, ECC, SIMM
Supported Memory Voltages : +3.3V

Physical/BIOS Memory Banks
ROW-0 (RASL-0 RASL-10) : 128MB DIMM SDRAM single-bank
ROW-1 (RASL-0 RASL-10) : 128MB DIMM SDRAM single-bank
ROW-2 : Empty
ROW-3 : Empty

Chipset 1
Model : Silicon Integrated Systems (SiS) SiS735 CPU to PCI Bridge
Bus(es) : ISA AGP PCI USB i2c/SMBus
Front Side Bus Speed : 2x 100MHz (200MHz data rate)
Maximum FSB Speed / Max Memory Speed : 2x 133MHz / 1x 133MHz
Width : 64-bit
IO Queue Depth : 7 request(s)

Logical/Chipset 1 Memory Banks
Bank 0 : 128MB SDRAM 3-3-4-6
Bank 1 : 128MB SDRAM 3-3-4-6
Channels : 1
Speed : 1x 100MHz (100MHz data rate)
Multiplier : 1/1x
Width : 64-bit
Memory Controller in Processor : No
Refresh Rate : 15.60µs
Power Save Mode : No
Fixed Hole Present : No

Environment Monitor 1
Model : ITE IT8705F LPC
Version : 1.00
Mainboard Specific Support : No

Temperature Sensor(s)
Board Temperature : 27.0°C / 80.6°F
CPU Temperature : 42.0°C / 107.6°F
Power / Aux Temperature : 21.0°C / 69.8°F

Cooling Device(s)
Auto Fan Speed Control : No
Power / Aux Fan Speed : 4327rpm

Voltage Sensor(s)
CPU Voltage : 1.57V
Aux Voltage : 2.45V
+3.3V Voltage : 3.26V
+5V Voltage : 4.62V
+12V Voltage : 11.17V
Standby Voltage : 5.00V
Battery Voltage : 3.42V

AGP Bus(es) on Hub 1
Version : 2.00
Speed : 4x
Fast-Writes Enabled : No
Side Band Enabled : Yes
Aperture Size : 64MB

PCI Bus(es) on Hub 1
Version : 2.10
Number of Bridges : 1
PCI Bus 0 : PCI (33MHz)
Multiplier : 1/3x

LPC Hub Controller 1
Model : Silicon Integrated Systems (SiS) SiS PCI to ISA Bridge (LPC Bridge)
ACPI Power Management Enabled : Yes
Speed : 7MHz

USB Controller 1
Model : Elitegroup Computer Sys SiS5597/8 Universal Serial Bus Controller
Version : 1.00
Interface : OHCI
Channels : 3
Supported Speed(s) : Low (1.5Mbps) Full (12Mbps)
Legacy Emulation Enabled : No

USB Controller 2
Model : Elitegroup Computer Sys SiS5597/8 Universal Serial Bus Controller
Version : 1.00
Interface : OHCI
Channels : 3
Supported Speed(s) : Low (1.5Mbps) Full (12Mbps)
Legacy Emulation Enabled : No

System SMBus Controller 1
Model : SiS 5595 Internal SMBus
Advanced TCO Mode Enabled : No
Slave Device Enabled : No
PEC Support : No

Expansion Slot(s)
PCI1 (1h) : PCI 32-bit +3.3V Shared PME Full-Length Available (Silicon Integrated Systems (SiS) Virtual PCI to PCI Bridge)
PCI2 (2h) : PCI 32-bit +3.3V Shared PME Full-Length Used (Silicon Integrated Systems (SiS) SiS PCI to ISA Bridge (LPC Bridge))
PCI3 (3h) : PCI 32-bit +3.3V Shared PME Full-Length Available
PCI4 (4h) : PCI 32-bit +3.3V Shared PME Full-Length Available
PCI5 (5h) : PCI 32-bit +3.3V Shared PME Full-Length Available

Port Connector(s)
USB - Def : SSA SCSI - Mini Centronics / DB-25 pin male

Performance Tips
Warning 2533 : Disabled host controllers are present. Check BIOS settings.
Notice 224 : SMBIOS/DMI information may be inaccurate.
Tip 2511 : Some memory slots are free so the memory can be easily upgraded.
Warning 100 : Large memory sizes should be made of Registered/Buffered memory.
Tip 2 : Double-click tip or press Enter while a tip is selected for more information about the tip.
Avatar billede haverslev Novice
15. marts 2008 - 18:07 #2
hmm kom til at se at der er forskel på motherboard version 1.1 - 3.1 - 3.1B
Det øverste link er til version 3.1B, men 3.1 er også den samme driver.

Dit MB er version 1 og du skal højst sansansynlig have denne.
Version 1.1:
http://www.ecs.com.tw/ECSWebSite/Downloads/ProductsDetail_Download.aspx?detailid=74&DetailName=Driver&DetailDesc=&CategoryID=1&MenuID=6&LanID=9
Avatar billede mortenus Nybegynder
15. marts 2008 - 18:39 #3
Super

prøver den , skal lige bruge lidt tid
Avatar billede mortenus Nybegynder
15. marts 2008 - 19:04 #4
nu har jeg hentet og installeret sis 7012

installerer fint. men kommer stadig med enheden kan ikke starte når og udråbstegn ud for sis 7012 i enhedshåndteringen.  (kode 10)..

skal jeg mon kigge i bios ?
Avatar billede haverslev Novice
15. marts 2008 - 19:31 #5
Prøv blot at gå i Bios og når du er kommet ind i menuen, så tryk på F9 og load default/optimized settings - tryk derefter på F10 og sig Ja til at gemme.

Ellers skal vi lige have fundet ud af hvad dit lydkort ´helt korrekt hedde.
Hent everest home og installere og start det op.
Klik på Multimedie og tjek om du kan se model/type her !
Ellers prøv at gå i Opsummering og se om ikke der er noget navn osv. under lydkort
http://www.filehippo.com/download_everest_home/
Avatar billede mortenus Nybegynder
15. marts 2008 - 19:41 #6
ok. prøver det
Avatar billede mortenus Nybegynder
15. marts 2008 - 20:42 #7
Jeg kan komme ind i noget der hedder amibios ved at trykke del. Her er
begge disse enabled

OnboardAC-97 modem
OnboardAC-97 Sound

kan ikke trykke F9 noget sted
Avatar billede mortenus Nybegynder
15. marts 2008 - 20:46 #8
fandt ud af det kan være meget forskelligt hvordan man entrerer bios
Avatar billede mortenus Nybegynder
15. marts 2008 - 20:57 #9
Har prøvet everest.

i Opsummering står der faktisk ingenting med lydkort

men i multimedia står der to punkter

Windows lyd og herunder midi out og midi in
pnp og pci audio og herunder ingenting

Skal der ikke stå noget her ???
Avatar billede mortenus Nybegynder
15. marts 2008 - 21:00 #10
med anden  software står der således under multimedia devices

SiSoftware Sandra

System
Host Name : PRIVAT-V7BYK3S9
User : Lisa Trolle Bardrum
Workgroup : MSHOME

Processor
Model : AMD Athlon(tm) Processor
Speed : 1.25GHz
Model Number : 1452 (estimated)
Performance Rating : PR1805 (estimated)
Cores per Processor : 1 Unit(s)
Threads per Core : 1 Unit(s)
Internal Data Cache : 64kB Synchronous, Write-Back, 2-way set, 64 byte line size
L2 On-board Cache : 256kB ECC Synchronous, Write-Back, 16-way set, 64 byte line size

Mainboard
Bus(es) : ISA AGP PCI USB i2c/SMBus
MP Support : No
MP APIC : No
System BIOS : American Megatrends Inc. 07.00T
System : ECS K7S5A
Mainboard : ECS K7S5A
Total Memory : 256MB SDRAM

Chipset 1
Model : Silicon Integrated Systems (SiS) SiS735 CPU to PCI Bridge
Front Side Bus Speed : 2x 100MHz (200MHz data rate)
Total Memory : 256MB SDRAM
Memory Bus Speed : 1x 100MHz (100MHz data rate)

Video System
Monitor/Panel : Plug and Play-skærm
Adapter : NVIDIA GeForce FX 5200 Ultra

Physical Storage Devices
Removable Drive : Diskettedrev
Hard Disk : Maxtor 2B020H1 (19GB)
CD-ROM/DVD : SAMSUNG DVD-ROM SD-612S (CD 40X Rd) (DVD 5X Rd)

Logical Storage Devices
50_09_27 (C:) : 19GB (9.4GB, 49% Free Space) (NTFS)
CD-ROM/DVD (D:) : N/A
3.5" 1.44MB (A:) : N/A

Peripherals
Serial/Parallel Port(s) : 2 COM / 1 LPT
USB Controller/Hub : SiS 7001 PCI til USB-åben værtscontroller
USB Controller/Hub : USB-rodhub
Keyboard : Standard 101/102-tastatur eller Microsoft Natural PS/2 Keyboard
Mouse : HID-kompatibel mus
Human Interface : HID-kompatibel enhed
Human Interface : USB-brugerstyret inputenhed (HID)

MultiMedia Device(s)
Device : MPU-401-kompatibel MIDI-enhed
Device : Standardspilport

Printers and Faxes
Model : Fax

Power Management
AC Line Status : On-Line

Operating System(s)
Windows System : Microsoft Windows XP/2002 Home 5.01.2600 (Service Pack 2)

Network Services
Adapter : Realtek RTL8029(AS) PCI Ethernet-netværkskort

Performance Tips
Warning 100 : Large memory sizes should be made of Registered/Buffered memory.
Notice 5901 : CD 1x= 150kB/s; Exercise caution when comparing measured versus published ratings.
Notice 5902 : DVD 1x= 11.08Mbps Exercise caution when comparing measured versus published ratings.
Tip 2 : Double-click tip or press Enter while a tip is selected for more information about the tip.
Avatar billede haverslev Novice
15. marts 2008 - 21:41 #11
Hmmm, der er et eller andet galt her.
Har du geninstalleret pc`en?
Hvis ja - har du så installeret bundkortdrivene - evt. via medfølgende cd ?

Eller skal du lige prove at gå i kontrolpanel,Db-klik på Administaration, DB-klik på tjenester.
Find Windows Audio og h-klik på linien og se om tjenesten er startet ellers start den
Hvis du har andet der har andet med "lyd" deinde, så tjek at det er startet
Avatar billede mortenus Nybegynder
16. marts 2008 - 16:24 #12
tak for hjælpen.

Er der nogen der kan svare mig på hvad der kan være galt..

Computeren kan på en eller anden måde ikke se det onboard lydkort. Og da jeg nu har prøvet at installere drivere fra bundkortproducentens hjemmeside, vælger jeg at tro at det ikke har noget med driverne at gøre..

Er der nogen der ved hvor man kan købe et lydkort til dette bundkort, eller ved om dette kan løse problemet. Kan man ikke bare slå det onboard lydkort fra i bios og så smække et andet lydkort i ?? Så må den vel registrere en ny enhed eller hvad
Avatar billede mortenus Nybegynder
16. marts 2008 - 16:29 #13
Kan det være fordi at jeg ikke får peget på driverne når jeg har downloadet dem eller hvad
Avatar billede mortenus Nybegynder
16. marts 2008 - 23:45 #14
Forsøger nu at hente to drivere fra dette download, mit mobo er version 1 iøvrigt.
Jeg får iøvrigt at vide at jeg skal lede efter exe. filer og at de installerer sig selv når de er downloadet--- Thank god help me

http://www.nodevice.com/driver/download.html

driverne downloades og ligger i mapperne 7012106[0] og App