Avatar billede jaze Nybegynder
10. marts 2008 - 15:06 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

er her ikke en der har en rigtig god ftp class til framework 2.0

Eller som kan hjælpe med at lave en?
Avatar billede arne_v Ekspert
10. marts 2008 - 15:16 #1
Hvad er der galt med den der kommer med .NET ?
Avatar billede jaze Nybegynder
10. marts 2008 - 15:21 #2
har den løkke i remopte folder, hent alt jf. extension m.m.

Hvis jeg link dokumentation og exampel :D
Avatar billede arne_v Ekspert
10. marts 2008 - 15:48 #3
Nej. Det tror jeg ikke. Den er URL baseret og det betyder en fil ad gangen.

Hvis du har brug for mget, saa skal du have en special FTP klasse.
Avatar billede jaze Nybegynder
10. marts 2008 - 16:00 #4
jeg vidste det :(

så kan den ikke bruges
Har måske fundet en selv, godt nok i vb.net men alligevel
http://forums.microsoft.com/MSDN/ShowPost.aspx?PostID=1685951&SiteID=1
Avatar billede nielle Nybegynder
10. marts 2008 - 16:20 #5
Den er ellers netop bygget oven på den der er i .NET 2.0.
Avatar billede arne_v Ekspert
10. marts 2008 - 16:36 #6
En mget er jo det samme som en dir og en loekke med get. Men dir har nogle potentielle
giftigheder.
Avatar billede Spotgun Seniormester
10. marts 2008 - 17:43 #7
Kig evt. på edtFTPnet's FTP komponent. Har brugt den før og den virker umiddelbart ganske fornuftig:
http://www.enterprisedt.com/products/edtftpnet/overview.html
Avatar billede Spotgun Seniormester
10. marts 2008 - 17:45 #8
...Det kan dog være du skal have fat i en af deres betalings-versioner, alt afhængig af hvilke funktioner du har behov for:

http://www.enterprisedt.com/products.html
Avatar billede jaze Nybegynder
11. marts 2008 - 10:46 #9
Arne_V: jeg er helt enig i dir med løkke, jeg lavede lidt kode i går som gjorde netop det, der havde jeg så bare et problem med at det array jeg fik i
string[] fileNames = ff.getFtpList("*.*");
ikke ville bruges med FileInfo[] - Sagde noget i retning af string convert error.
Avatar billede nielle Nybegynder
11. marts 2008 - 15:45 #10
Korrekt, men det giver nu heller ikke rigtigt nogen mening at have filnavnene i en FileInfo[] i dette tilfælde.

FileInfo klassen referere nemlig til egenskaberne (herunder self. navnet) for en fil som ligger lokalt hos dig. Med en dir-kommando får du navnene på en helt anden server.

Først når filerne er downloadet til dig vil de have en meningsfyldt FileInfo.
Avatar billede jaze Nybegynder
12. marts 2008 - 09:28 #11
Jeg kan se hvad du mener Nielle, det var i mit forsøg på at lave en løkke til at hente alle filer på servern, jeg stødte på denne fejl.
Desværre har jeg slette den kode jeg har skrevet til formålet, jeg tror faktisk jeg var mega tæt på :(
jeg smed ff.getftplist i et array og prøvede at løkke igennem og hvergang ff.download(arrayname[i]) men den hentede kun en eller ingen filer ?
Avatar billede nielle Nybegynder
12. marts 2008 - 18:30 #12
Svært at sige noget om hvad der kunne have været galt ... uden koden. :^)
Avatar billede jaze Nybegynder
17. marts 2008 - 20:33 #13
haha enig nielle, men jeg er stadigvæk ikke videre :(
Avatar billede nielle Nybegynder
31. marts 2008 - 18:51 #14
Så må du vel (gen)skrive noget kode så langt du kan før at du løber ind i problemer. Ellers har vi ikke ret meget at forholde os til.
Avatar billede jaze Nybegynder
02. april 2008 - 10:16 #15
Sorry for det lange svar, har været på ferie og dropper lige for en tid dette projekt, men vender stærkt tilbage, når jeg atter kan hellige mig det helt.
Smid ete svar de der skal have points om ikke andet så for jeres tid i forb. med denne sag.
Undskyld det rodede forløb.