Avatar billede j_purup Nybegynder
09. marts 2008 - 20:59 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Overførsel af billed fra PC til TV

Hej Eksperter

Jeg er så heldig at have fået en fladskærm. Jeg har også kørt billedet fra min pc over på skærme, uden problemer. Jeg kan se billedet fra computeren på mit TV. Men når jeg sætter en DVD i og afspiller, kan jeg kun se filmen på min computer, hvor der bare er sort på mit tv der hvor filmen skulle kører.

Hvad kan dette skyldes??? Håber der ernogen der kan hjælpe

MVH

Jesper
Avatar billede strandfelt Nybegynder
09. marts 2008 - 21:09 #1
Kan du køre musen over på fladskærmen, ved at køre den ud i siden af din pc-skærm? (Prøv begge sider) Skal lige være sikker.
09. marts 2008 - 21:49 #2
... velkendt problem ... ved DualHead (2 udgange skærmkort) ...

Går ud fra at du har korrekt driver !

... kontrolpanel - Skærm - Indstillinger - Egenskaber - Advanceret - Fejlfinding - Hardwareacceleration - flyt 'skyderen' mod "ingen" til det virker...

(Ovenstående _kan_ være lidt anderledes for dit skærmkort/driver...)
Avatar billede j_purup Nybegynder
11. marts 2008 - 10:08 #3
Jeg får et præcis gengivelse af skærmen fra min pc på mit TV, derfor kan jeg ikke kører musen ud gennem siden og over på tv skærmen.

Jeg her prøvet det Karise siger, dog hjælper det ikke. Håber der er andre forslag
11. marts 2008 - 18:59 #4
Forventer at du har korrekt driver til dit grafik ?
Avatar billede j_purup Nybegynder
24. marts 2008 - 22:11 #5
JA den rigtige og nyeste grafikdriver er installeret
Avatar billede j_purup Nybegynder
24. marts 2008 - 22:17 #6
Jeg ved ikke hvad det kabel jeg bruger hedder, men det går over i AV indgangen i tvét. Hvilket kabel vil i anbefale at der bruges?
Avatar billede j_purup Nybegynder
27. marts 2008 - 13:53 #7
Jeg har et DVI-D/HDMI kabel. Det hjælper ikke at gør det omkring hardwareaccelertion. HÅber der er en der har andre gode forslag
Avatar billede mall Nybegynder
27. marts 2008 - 14:07 #8
Jeg har samme problem i skolen når jeg slutter min pc til en projektor.
Det jeg gør er at gå ind under mit grafikkorts indstillinger og sætter projektoren til at være den primære skærm. Så kommer filmen op på lærredet.

Har også prøvet det med den stationære, der højreklikkede jeg på filmen, så var der en lille menu der hed, "afspil på min" og så kunne jeg vælge hvilken skærm jeg ville have den til at spille på:)
Avatar billede j_purup Nybegynder
27. marts 2008 - 17:54 #9
Så virker det sgu. Man kan åbenbart kun se billedet på en skærm af gangen, lidt træls,men det virker, det er det vigtigste.
Avatar billede j_purup Nybegynder
27. marts 2008 - 17:56 #10
Tror jeg er kommet til at gøre det her med point forkert. Men det er altså Mall der gav det rigtige svar.
Avatar billede mall Nybegynder
27. marts 2008 - 18:03 #11
Du har intet gjort forkert..
Jeg skal bare lige smide et svar inden du kan tildele point ;)