Avatar billede ehind Nybegynder
06. marts 2008 - 23:19 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke afinstallere CA Security Suite 2007

Jeg arbejder på en Windows XP maskine. Min CA Security Suite 2007 (antivirus, antispam, antispyware og firewall) er ved at udløbe, så jeg har købt et par nye licenser med tilhørende nyt software (CA Security Suite 2008) exefilen hedder issdan_en_32.exe.

Jeg har nøje fuldt installationsinstruktionen, men resultatet blev, at min pc begyndte at opføre sig temmelig mærkeligt. For det første blev den temmelig langsom i opstartsfasen (Intel inside står utroligt længe) og jeg kunne bl.a. ikke mere anvende Firefox, hvor jeg uafladeligt fik fejlmelding og blev lukket ned.

Prøvede at redde mig ud af det ved at gå tilbage til et punkt, hvor det nye system ikke var installeret, men det hjalp ikke. Endte med at anvende min eksterne backup af c-drevet (via NERO) og fik så det hele til at virke igen med undtagelse af den meget lange opstartstid.

Har nu forsøgt at afinstallere den næsten udløbne CA suite 2007, men kan kun få lov til at komme af med virus og spamfilter. Når jeg forsøger at afinstallere selve suiten i fjern programmer får jeg en melding om at:

CA Anti Spam
Unable to update registry Key: HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\Qurb.QAddin

CA Security Suite
Unable to update registry Key:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\.efw

og i begge tilfælde en besked om, at jeg kan prøve at logge mig på som administrator. Men det er jeg - altså logget på som sådan.

Hvordan pokker kommer jeg af med skidtet??

Jeg kan tilføje, at jeg har installeret samme opdatering på en yderligere maskine helt uden problemer. Den arbejder med Windows 2000 Pro. For mig er problemet stort.

Mange hilsener

Ebbe
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
07. marts 2008 - 04:32 #1
åbn registreringsdatabasen i en lidt ændret udgave (start - kør - regedt32)
OBS: hvis man ændrer noget forkert i registreringsdatabasen kan man komme til at invalidere windows alvorligt.
Find de to omtalte nøgler, og med en af menuerne øverst kan du ændre sikkerhedsindstillingerne så alle har tilladelse til at ændre de omtalte nøgler.
Avatar billede ehind Nybegynder
07. marts 2008 - 09:17 #2
Tak for rådet. Jeg har ledt efter de to nøgler bl.a. med søg funktionen i såvel regedt32 som i Total Commander, men begge steder fortæller, at de overhovedet ikke findes på computeren. Så jeg er stadig på ski..... :-(
07. marts 2008 - 17:48 #3
Registreringsdatabase oprydning kan anbefales ->
RegCleaner http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/ccleaner-manual.htm (Specielt punktet [Register]...)
Under installationen får du tilbudt [Yahoo Toolbar]. Du kan sige ja eller NEJ til den.
Avatar billede ehind Nybegynder
07. marts 2008 - 20:18 #4
Tak for hjælpen begge to. Så lykkedes det. Jeg har imidlertid udeladt Parental Control, Webside Inspector og Disktop DNA Migrator i den nye installation. Så nu køre det hele som det skal. Har skrevet til CA for at få en forklaring. God weekend.
07. marts 2008 - 21:18 #5
(Du har imiddelertid 'taget' point selv - ikke normal praksis...)
Avatar billede ehind Nybegynder
07. marts 2008 - 22:17 #6
Av, det var værre. Det var absolut ikke meningen. Det er første gang jeg spørger om noget, så hvordan f..... skal jeg trykke, for at komme af med dem igen og give til de, som har hjulpet. Jeg trykkede på accepter, men det er så forkert. Det var bestemt ikke meningen. Dem har jeg jo bestemt ikke fortjent ;-)
07. marts 2008 - 23:31 #7
La' det bare være...

http://expfaq.dk/behandling_af_svar#behandling_af_svar (så du ved det en anden gang *S*)