Avatar billede hexar Nybegynder
06. marts 2008 - 21:20 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Ny mikrofon virker ikke!

Hej, jeg har lige været ude og købe en ny mikrofon af mærket "SE Electronics" ikrofonens navn er "SE Mini"
http://www.seelectronics.com/Mini.html

Nu ved jeg godt nok ikke rigtig noget om mikrofoner, men jeg gik egentlig lidt ud fra at alle mikrofoner virkede på næsten samme måde.
Problemet er min mikrofon slet ikke virker når jeg slutter den til min PC, jeg har koblet den til Mic indgangen ved hjælp af et 3bens-stik-stor jack, som så har en converter sat på til lille jackstik. Dette har virket fint for mig med mine hovedtelefoner, men ser ikke ud til at du med min mikrofon, jeg har skruet op for både "mikrofon" og "line in" i min lyd-opsætning.. Det jeg vil vide er, har jeg simpelthen købt en mikrofon der ikke kan virke på PC (uden en mixer el. lign slået til) Eller er der simpelthen noget galt med min PC/mikrofon?

Ville bare spørge herinde først, for jeg vil føle mig rimetlig dum over at gå ned i butikken hvor jeg har købt den, hvis det er min PC den er gal med.. :)

Håber virkelig i kan hjælpe mig!
Avatar billede nwn Nybegynder
06. marts 2008 - 22:34 #1
Måske et dumt spørgsmål, men har du valgt at bruge mikrofonen inde i dine lydinstillinger?

Højreklik på lyd ikonet i højre hjørne -> Indstillinger -> Egenskaber -> Indspilning -> Sæt kryds i mikrofon.
Avatar billede Slettet bruger
06. marts 2008 - 23:43 #2
Eller gå denne vej (WIN-XP) START/INDSTILLINGER/KONTROLPANEL/LYDE og LYDENHEDER
fanen STEMME --->Test hardware
Avatar billede peet-49 Novice
07. marts 2008 - 07:41 #3
Der skal også være skruet op for mikken
Avatar billede lundorff-net Nybegynder
07. marts 2008 - 08:16 #4
Hmm, det bliver meget svært at få den mikrofon til at virke direkte på en pc!! Det er en kondensator mikrofon som skal have 48 phantom power for at virke, den skal altså have strøm igennem kablet, og det får den ikke fra en pc!!

Hvis jeg var dig, så ville jeg skynde mig at levere den tilbage igen, og så købe en dynamisk mikrofon i stedet for!!

/Lundorff-net (Musiker & musikhandler)
Avatar billede hexar Nybegynder
07. marts 2008 - 13:07 #5
@lundorff-net jeg tror du har ret, har søgt rundt på internettet og det er også lidt det jeg er kommet frem til.. nåja, så må jeg hellere gå ned og få den byttet. Tak for hjælpen!
Avatar billede lundorff-net Nybegynder
07. marts 2008 - 13:53 #6
Jeg har ret, det står højt og tydeligt her: http://www.seelectronics.com/Mini.html nede i bunden! Og det var så lidt, du tager bare selv point, for jeg samler ikke på point :-)

/Lundorff-net
Avatar billede hexar Nybegynder
30. maj 2008 - 15:20 #7
okay. tak for det du :)