Avatar billede niclask Nybegynder
25. februar 2008 - 15:25 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

PC billede til fjernsyn?

Hej eksperter

Jeg har for ikke så lang tid siden postet et lignende indlæg om dette, men fik ikke noget svar så prøver lige en gang til :-)

Jeg har to Dell PC'ere jeg skal have billedet fra over på mit Philips TV. Men så er spørgsmålet bare, hvilke stik skal jeg købe til dette?

- Mine Dell PC'ere har begge VGA-stik. Den ene en bærbar og den anden en stationær.

- Mit Philips TV er af mærket 32PF9531

Håber virkelig der er nogle der kan hjælpe med dette!
Avatar billede passiflora Juniormester
26. februar 2008 - 00:02 #1
Du har sikkert en scart indgang i tv'et ... her et link til en lille box der skulle kunne klare opgaven ... http://www.av-cables.dk/vga_kabel/vga_konverter_bokse/vga_til_tv_konverter_vga_til_pal_scart_949_da.html

...
Avatar billede dragonknight Juniormester
26. februar 2008 - 13:50 #2
Hvis du har S-video udgange på dine Pc'ere, kan du jo bruge dem.
Avatar billede niclask Nybegynder
03. marts 2008 - 15:04 #3
Jeg har desværre ikke S-video udgange på mine PC'ere. Men hvordan skal stikket på TV'et se ud så, er der nogle der ved det?
Avatar billede passiflora Juniormester
03. marts 2008 - 22:38 #4
Har være inde og kigge på dit tv. Det lader til at du har et HDMI stik i din skærm. Og det jo ikke værst.
Avatar billede passiflora Juniormester
03. marts 2008 - 22:50 #5
Så skal du jo bare konverterer dit vga stik om til hdmi.

Nu skriver jeg bare ... jeg har ikke lige kunne finde en dims. Så vidt jeg kan se må du først konverterer fra vga -> dvi -> HDMI

Her et link til billede af et hdmi stik ... http://www.pspworld.dk/images/HDMI_to_HDMI_PS3.jpg ...

Jeg vil forvente at du kan købe converterne i f.eks. elgiganten ... eller som tidligere nævnt av-cables.dk

Mon det kan hjælpe dig vidre
Avatar billede niclask Nybegynder
04. marts 2008 - 15:17 #6
Jeg har lige fundet ud af at min ene PC er udstyret med en S-video udgang. Ville det være bedre at bruge et sådan stik til at få billedet over?

Da jeg gik min brugsanvisning til TV'et igennem igår, fandt jeg to forklaringer til forbindelse af PC.

Den ene var med et sådan stik: (Kunne genkende det på dit link)
http://www.av-cables.dk/hdmi_kabel/hdmi_dvi_kabel_184_da/

Hvor det andet er sådan et HDMI-stik som du linkede til:
http://www.pspworld.dk/images/HDMI_to_HDMI_PS3.jpg (Det her)

Hvilken løsning ville give det bedste billede af disse tre?
Avatar billede passiflora Juniormester
04. marts 2008 - 16:01 #7
Vælger du sådan et kabel som du nævner, så køber du blot en konverter fra vga til dvi ...

Hvad der er bedst ... hmm ... er ikke expert ... men er rimelig sikker på at vga - tdmi vil være langt at foretrække, du vil jo desuden kunne bruge samme løsning til begge ...
Avatar billede niclask Nybegynder
05. marts 2008 - 13:33 #8
Ja okey, har lige bestilt et DVI-HDMI kabel på av-cables.dk.

Læste mig frem til herinde, at et sådan stik ville kunne bruges til det:
http://www.p4c.philips.com/cgi-bin/dcbint/cpindex.pl?ctn=32PF9531/79&scy=AU&slg=ENG&grp=TV_GR&cat=FLAT_TV_CA&sct=LCD_LARGE_30_40_SU

Så håber det virker når jeg engang får det.

Er det nogle der ved om der er stor forskel på High Grade stikkene: (http://www.av-cables.dk/dvi_kabel/dvi_hdmi_kabel/high_grade_dvi_hdmi_kabel_guldbelagt_1_5_m_733_da.html)

Og så dem i HQ High Quality?: (http://www.av-cables.dk/dvi_kabel/dvi_hdmi_kabel/hq_high_quality_dvi_hdmi_kabel_1_m_1824_da.html)
Avatar billede niclask Nybegynder
24. marts 2008 - 23:04 #9
Mit DVI-HDMI stik er nu modtaget og jeg har fået det hele oppe at køre!

Tak for hjælpen og undskyld den sene tilbagemelding :-)