Avatar billede Syska Mester
25. februar 2008 - 09:24 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Finde average load de sidste 5 mins

Hej,

Jeg leder efter en måde hvorpå jeg kan få average load på en remote MS Windows XP maskine ...

Der kører ikke SNMP, så det er ikke en mulighed, med mindre der ikke findes andre muligheder ...

Jeg har kigget på Performance Counter ... men synes ikke rigtig jeg kan finde noget.

Mit problem består i at jeg skal se om maskinen laver noget, hvis den ikke laver noget, så skal den lukkes ned. Der kører 1 process som tager det meste af kræfterne, men jeg kan ikke være sikker på den køre hele tiden, da der kan forekomme små pauser ...

Hvad muligheder har jeg ? jeg er rimelig lost ...

// ouT
Avatar billede sherlock Nybegynder
25. februar 2008 - 09:37 #1
Laver den process ikke noget output, du kan teste på?
Timestamp, størrelse f.ex.
Måske en logfil?
Avatar billede wisen Nybegynder
25. februar 2008 - 14:01 #2
.. måske kan du checke regelmæssigt på processens "CPU Time"?
Avatar billede Syska Mester
25. februar 2008 - 16:03 #3
#sherlock
Processen starter og stopper ... den bliver styret af en anden "main" process, den tager bare ikke noget load og kører hele tiden ...

"CPU Time" ... lidt mere forklaring måske ... ?
Google gav mig:
http://www.webopedia.com/TERM/C/CPU_time.html

Men vil det så ikke give forskellig output efter hvad CPU der sidder i ... og er den størst ved ingen load eller .. ?

Tror det eksemple jeg fandt tidligere på nettet gav mig CPU Time, men det synes jeg ikke gav mening dengang ... måske du kan kaste lidt lys over hvordan det kan bruges i min situation ...

// ouT
Avatar billede sherlock Nybegynder
25. februar 2008 - 18:28 #4
Den må da gøre noget?
Avatar billede Syska Mester
26. februar 2008 - 00:40 #5
ja ... men average load synes jeg stadig er den meste korrekt måde at gøre det på ... det andet kunne være en løning ... men ... ville helst gøre det på denne måde.

// ouT
Avatar billede wisen Nybegynder
26. februar 2008 - 08:34 #6
Avatar billede wisen Nybegynder
26. februar 2008 - 08:34 #7
.. ved at aflæse regelmæssigt må du kunne udregne et gennemsnit
Avatar billede Syska Mester
28. februar 2008 - 15:52 #8
ja ... ville sådan set bare være nemmere ikke at skulle holde styr på forgående CPU tid ...

Tror også det ville være et problem at tjekke på en process som starter og stopper ... efter den er færdig med at lave noget .... hvis den så bare blev ved med at køre, ville det jo være nemt .... men det gør den altså ikke *øv øv øv*

// ouT
Avatar billede wisen Nybegynder
28. februar 2008 - 16:11 #9
hmm... ja, det gør det jo ikke nemere :)
Avatar billede Syska Mester
17. september 2008 - 11:21 #10
// lukker ingen løsning, maskiner bliver forced shutdown hvis de ikke er reserveret i systemet.

// oUT