Avatar billede keeem Nybegynder
22. februar 2008 - 14:03 Der er 5 kommentarer

Kan man validere google maps?

Med Google Maps kan man vælge et sted på jorden og vha. iframes få denne placering og kortet ind på en hjemmeside.

Men iframes kan bare ikke validere i XHTML.
Er der noget der har en løsning på dette? Eller en anden måde at få Google Maps'ene ind på en hjemmeside uden brug af iframe, men et andet tag som KAN validere i XHTML. Gerne XHTML 1.1 hvis det kan lade sig gøre.

På forhånd mange tak.
Avatar billede jokkejensen Novice
22. februar 2008 - 14:22 #1
iframe fungere og validerer fint med xhtml, check din dtd.

http://www.topxml.com/xhtml/xhtml_tag_iframe.asp

/JJ
Avatar billede kalp Novice
22. februar 2008 - 15:54 #2
hvor skal det i en iframe?
har jeg da aldrig brugt for, at bruge google maps.
Avatar billede olebole Juniormester
22. februar 2008 - 17:06 #3
<ole>

jokkejensen >> Stol aldrig på et site, hvor 'koderen' end ikke kan skrive HTML. Siden indeholder ikke engang en DTD!  :o|

(i)frames er _ikke_ understøttet i XHTML. Dog kan du bruge dem under XHTML 1.0 Transitional - men det skyldes, at koden aldrig kommer i nærheden af en XML-parser, men i stedet tolkes som HTML.
Skal XHTML overhovedet give mening - og altså tolkes som XHTML - kan du med andre ord ikke bruge iframes ... og dermed heller ikke GoogleMaps.

kalp >> Jo, du har ... et GoogleMaps' scrpipt indskriver selv en iframe  ;o)

/mvh
</bole>
Avatar billede olebole Juniormester
22. februar 2008 - 17:12 #4
- iframe udgik faktisk allerede i HTML 4.01. Elementet kan ikke bruges i HTML 4.01 Strict, men kun i Transitional - som er en overgangs version, der skulle lette overgangen til rigtig HTML 4.01  ;o)
Avatar billede kalp Novice
22. februar 2008 - 18:06 #5
olebole >> jeg troede han mente han lavede en iframe selv:D