Avatar billede danielknold Nybegynder
21. februar 2008 - 17:41 Der er 12 kommentarer

Hjemmeside hjælp til gæstebog og fotoalbum.

Hej folkens.
Mig og min familie er ved at udvidde vores hjemmeside, vi vil dermed gerne have en ordentlig gæstebog og ikke bare sådan en gratis en hvor man så kommer ind på en side fyldt med bannere og reklamer hvor man så kan få lov at srive indlæg ind imellem. Men have en hvor man kan skrive inde på selve "vores" hjemmeside, nogen der kan hjælpe mig med det, evt. sende en html kode eller hvad det nu ska laves i.

Ang. fotoalbummet vil vi gerne have et hvor man til at starte med kan se alle billederne i miniature udgaver, så hvis du trykker på et skal det gerne blive stort og så er der to knapper i toppen hvor der står 'forrige' og 'næste' kan disse to ting lade sig gøre let og smertefrit? (: Det skal lige siges jeg ikke er nogen ekspert indenfor programmering .

På forhånd tak Daniel.
Avatar billede mall Nybegynder
21. februar 2008 - 17:44 #1
Hvilken hosting service benytter i jer af?
Avatar billede danielknold Nybegynder
21. februar 2008 - 17:58 #2
Avatar billede mall Nybegynder
21. februar 2008 - 18:06 #3
Der findes en masse forskellige færdiglavede scripts på nettet til gæstebøger og billedgallerier.. :)
Avatar billede mall Nybegynder
21. februar 2008 - 18:06 #4
Hov, fik ikke lige skrevet færdigt..

De benytter sig af databaser. De fleste kan sættes op nemt og uden problemer.
Avatar billede danielknold Nybegynder
21. februar 2008 - 18:14 #5
ja, men jeg har søgt lidt, og kan ikke rigtig finde dem, kan godt ske det bare er mig der ikke forstår at bruge dem/finde dem. men har du evt. link eller egne erfaringer?
Avatar billede mall Nybegynder
21. februar 2008 - 18:22 #6
http://coppermine-gallery.net/

Har selv brugt det på en hjemmeside jeg lavede til skolen. Det virkede helt fint. Man kan oprette bruger og uploade billeder og sådan noget.

Ved ikke om der findes gæstebøger rundt omkring på nettet som kan sætte sig selv op. Men eller skal du bare følge en vejledning.
Avatar billede danielknold Nybegynder
21. februar 2008 - 18:30 #7
Skal det så bare pakkes ud og installeres eller? man kan også bare have et fotoalbum som alle har adgang il, ikke?
Avatar billede mall Nybegynder
21. februar 2008 - 18:36 #8
Ja, du pakker det ud og overfører det til dit webhotel.. Så finder du install filen. f.eks. www.ditdomæne.dk/galleri/install.php
Så installerer den sig selv, fortæller dig hvis der er nogle fejl, og foreslår en løsning. Når det er færdigt og hvis det virker. Kan du gå igang med det samme:)

Jo, alle kan se billederne:)
Avatar billede danielknold Nybegynder
21. februar 2008 - 19:08 #9
Hvor på mit webhotel skal jeg indsætte det, er det ligemeget?
Avatar billede mall Nybegynder
21. februar 2008 - 19:13 #10
Jaa, det styrer du egentlig selv.. Men der er mange filer!
Så giv det sin egen mappe..
Avatar billede danielknold Nybegynder
21. februar 2008 - 19:40 #11
når jeg skriver det i min browser altså det install php stads siger den bare 'der opstod en intern http-500 serverfejl hvad gør jeg så? :I
Avatar billede mall Nybegynder
21. februar 2008 - 20:58 #12
Hmm.. Har lige kigget rundt i deres support forum.. Kan ikke finde nogen løsning på problemet..
Prøv at skrive til supporten på one.com og bed dem om råd:)