Avatar billede Slettet bruger
20. februar 2008 - 17:49 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Jay.net og hotmail

Nogen der benytter eller har benyttet jay.net som har problemer med at komme igennem til hotmail.

Har en linie fra jay.net og en anden ISP, men ingen problemer når mails kommer igennem den anden ISP kun når de kommer igennem til hotmail.

Det er en ny forbindelse og derfor kan problemet ikke skyldes spam eller lign, vi har brugt den anden ISP igennem flere år uden prolemer. SPF m.v. er sat korrekt op, i hvert fald efter samme model som den anden ISP.

Derfor begynder jeg at tror at problemet kan skyldes jay.net - nogen som kan be eller afkræfte det?
Avatar billede leif Seniormester
20. februar 2008 - 19:37 #1
Hvad får afsender af fejl ?
Avatar billede Slettet bruger
20. februar 2008 - 20:18 #2
Ikke noget, de går igennem de første par timer så stopper den med fejlen

Feb 20 07:03:53 cms postfix/qmgr[26030]: BDB7B19DAE: to=<xxx@hotmail.com>, relay=none, delay=1925, status=deferred (delivery temporarily suspended: lost connection with mx3.hotmail.com[65.54.244.200] while sending RCPT TO)

eller

Feb 20 12:21:10 cms postfix/smtp[20211]: 173B91B6C2: to=<xxxx@hotmail.com>, relay=mx1.hotmail.com[65.54.245.8], delay=2310, status=bounced (host mx1.hotmail.com[65.54.245.8] said: 550 SC-001 Mail rejected by Windows Live Hotmail for policy reasons. Reasons for rejection may be related to content with spam-like characteristics or IP/domain reputation problems. If you are not an email/network admin please contact your E-mail/Internet Service Provider for help. Email/network admins, please visit http://postmaster.live.com for email delivery information and support (in reply to MAIL FROM command))

Så kan jeg skifte hen til den anden IP også fungere det uden problemer også kan man ikke bruge denne IP mere pt. uden fejlen.

Når man har fra IP xx.xx.xx.130 til 254, er det vel /25?
Avatar billede leif Seniormester
20. februar 2008 - 20:25 #3
Er der rDNS på IP adresserne ?
Avatar billede Slettet bruger
20. februar 2008 - 20:40 #4
Ja - Det hele er sat op efter samme model som den anden ISPer og der har det kørt i flere år og fungere forsat.
Avatar billede Slettet bruger
22. marts 2008 - 17:02 #5
lukker