Avatar billede johny Nybegynder
20. februar 2008 - 10:56 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Value på button eller event

Tænkte på om der var nogen let måde at bruge "sender" til noget nyttigt i forbindelse med hvad der skal gøres når der bliver klikket på en knap.

Tag eksempelvis det at lave en lommeregner. Der er der jo en masse knapper der gør meget det samme, nemlig alle tallene. De skal kun skrive den tilsvarende værdi op i outputtet. Jeg ved godt at her kan det jo blot løses ved at bruge Text, men ja, er også et lidt dårligt eksempel, for der hvor jeg har haft problemerne, har det ikke været muligt at bruge Text.

Så det jeg egentlig spørger om er, om der findes en metode til at sende en værdi med et click event på en button? F.eks. ved at sætte en ActionEvent værdi, eller en decideret Value property som er forskellig fra Text. Eller bliver jeg nød til at inherit fra Button for så at tilføje den property?
Avatar billede wisen Nybegynder
20. februar 2008 - 10:58 #1
En måde at gøre det på at at bruge "Button.Tag"...
Avatar billede johny Nybegynder
20. februar 2008 - 11:19 #2
Jamen der skal jer vel linke det til et objekt et sted? Kan jeg bare smide en int værdi ind der?
Avatar billede johny Nybegynder
20. februar 2008 - 11:24 #3
Testede lige, det virker jo! ^^ Smukt, tak for hjælpen, smid et svar. He he, synes ikke altid dokumentationen er lige klar.. :)
Avatar billede wisen Nybegynder
20. februar 2008 - 11:34 #4
1 stk. svar :)