Avatar billede cybermaster Nybegynder
19. februar 2008 - 14:33 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Skriftyper UniversLTStd-LightUltraCn.otf

Hej med jer

Findes denne også som ttf (TrueType) ??

Problemet ligger i nogetkode der skal generes og tror fejlen ligger i skrift filen.

Eller kan man evt. konvaterer dem?

Mvh
Avatar billede pidgeot Nybegynder
19. februar 2008 - 14:42 #1
.OTF er højst sandsynlig en OpenType-fil, og den kan du bruge præcis ligesom en .TTF - i hvert fald hvis du sidder på Windows 2000, XP eller senere (og det gør du jo nok). Hvis du ikke har den installeret, så kopierere du filen, åbner Fonts-mappen i dit Windows-bibliotek, og siger Sæt ind.

Hvordan viser problemet sig, og hvordan leder det din tanker hen på en skrifttype-fejl?
Avatar billede cybermaster Nybegynder
19. februar 2008 - 14:53 #2
Uddyber lige kode, det er et php script, der virker fint med alle ttf filer, men otf filer, virker det ikke.

Så derfor meget gerne ttf.
Avatar billede pidgeot Nybegynder
19. februar 2008 - 15:14 #3
Ah - kunne du jo bare have sagt ;)

Din server kører åbenbart med FreeType 1, fremfor FreeType 2, men det er stadig muligt.

Hvis du har adgang til en Linux-maskine, kunne du måske benytte dig af dette script: http://www.stuermer.ch/blog/convert-otf-to-ttf-font-on-ubuntu.html

Jeg ved desuden der findes grafiske værktøjer til formålet, men kan dog ikke lige finde nogle nu.
Avatar billede cybermaster Nybegynder
19. februar 2008 - 16:04 #4
Det har jeg desvære ikke, og har prøvet at kigge efter et program til at konvareter med, kan godt finde et par stykker, men de koster jo en del. Har du nogle bud på gratis programmer?
Avatar billede cybermaster Nybegynder
08. marts 2008 - 13:37 #5
Lukke