Avatar billede mahyar Nybegynder
13. februar 2008 - 19:16 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Connectionstring i en Web.config

Jeg vil gerne have min web.config til at kigge i applikationens rodmappe for at lede efter databasen. Jeg får hele tiden error at database stien ikke er sat korrekt. Web.config ser således ud:

<?xml version="1.0"?>
<!--
    Note: As an alternative to hand editing this file you can use the
    web admin tool to configure settings for your application. Use
    the Website->Asp.Net Configuration option in Visual Studio.
    A full list of settings and comments can be found in
    machine.config.comments usually located in
    \Windows\Microsoft.Net\Framework\v2.x\Config
-->
<configuration>
  <configSections>
    <section name="dataConfiguration" type="Microsoft.Practices.EnterpriseLibrary.Data.Configuration.DatabaseSettings, Microsoft.Practices.EnterpriseLibrary.Data"/>
  </configSections>

    <appSettings/>
  <dataConfiguration defaultDatabase="DotFinance"/>
  <connectionStrings>

    <add
    name="DotFinance"
    providerName="System.Data.OleDb"
    connectionString="Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=db/DotFinance.mdb" />

  </connectionStrings>

.......
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
13. februar 2008 - 19:47 #1
prøv evt med
<add
    name="DotFinance"
    providerName="System.Data.OleDb"
    connectionString="Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=~/db/DotFinance.mdb" />
Avatar billede mahyar Nybegynder
13. februar 2008 - 19:59 #2
jeg får den her fejl:

System.ArgumentException: Format of the initialization string does not conform to specification starting at index 33.
Avatar billede mahyar Nybegynder
13. februar 2008 - 20:02 #3
jeg fandt ud af jeg havde en stavefejl og det var derfor jeg fik den ovenstående fejl...men efter jeg rettede stavefejlen får jeg så denne fejl:

"C:\Programmer\Microsoft Visual Studio 8\Common7\IDE\~\db\DotFinance.mdb" er ikke en gyldig sti. Kontroller, at stinavnet er stavet korrekt, og at du er tilsluttet den server, hvor filen findes.
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
13. februar 2008 - 20:13 #4
Prøv med:
Data Source=/db/DotFinance.mdb
Avatar billede mahyar Nybegynder
13. februar 2008 - 20:24 #5
jeg fandt ud af at det skal hedde Data Source=|DataDirectory|DotFinance.mdb......men send mig lige et svar så får du pointene....du har i hvertfald prøvet ;)
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
13. februar 2008 - 21:00 #6
Svar :)