Avatar billede aruchri Nybegynder
13. februar 2008 - 08:17 Der er 6 kommentarer

Bør jeg partionere

Hej
jeg har lige købt en HP Pavilion på 500 GB med næsten alle 500 GB på C drevet og 6-7 stks på D drevet. Er det en god idé at partionere da jeg skal installere en hel del programmer. I fald kan jeg så partionere uden at miste data og hvad anbefales mht. NTFS og FAT32. På forhånd tak.
Avatar billede bufferzone Praktikant
13. februar 2008 - 09:22 #1
Først anbefales NTFS da det er meget mere sikert end fat og kan håndterer større partitioner.

Du bør altid partitionerer således at du har et system drev C et applikations drev, f.eks. D og et data drev f.eks. E. På denne måde midster du mindst muligt ved et system crach og du har mulighed for at formaterer og reetablerer uden at midste data.

Du kan repartitionerer allerede partitionerede diske med værktøjer som partition magic og andre tilsvarende. Disse er normalt købesoftware og jeg husker ikke om der findes gratis versioner/alternativer
Avatar billede aruchri Nybegynder
13. februar 2008 - 09:47 #2
Så du mener at det er en god idé med Windows på C, diverse programmer på D og E fik jeg ikke fat i? Nogen forslag til størrelsesforholdet i GB fordelt på de tre drev hvis jeg skal til at installerer hele CS3 pakken og andre programmer? På forhånd tak.
13. februar 2008 - 12:02 #3
Det er næsten en religions sag *S*

Der står noget her ->A http://www.eksperten.dk/artikler/1104
Avatar billede bufferzone Praktikant
13. februar 2008 - 13:23 #4
E til dokumenter, billeder, musik, film m.m.

Jeg gør opmærksom på at Creative Suite og især photoshop bør installeres særligt i forhold til hvor de installeres især i forhold til fysiske diske
18. februar 2008 - 16:26 #5
(Er der mere du skal/vil vide ?)
Avatar billede aruchri Nybegynder
18. februar 2008 - 17:31 #6
Nej tak.