Avatar billede haolan Nybegynder
12. februar 2008 - 14:43 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Hvilken Visual Studio til CF?

Hej

Jeg har indkøbt Visual Studio 2005 Standard edition.
Jeg lige læst på pakken at den ikke undersøtter cross machine debugging, betyder det at når vi deployer vores PDA programmer at vi ikke kan debugge dem?

Jeg har kontaktet Microsoft Danmark, men blev stillet videre 4 gange, 5 gang de stillede videre blev der lagt på, så jeg fik aldrig svar på mit spørgsmål.

Jeg tør ikke pakke programmet ud og installere det før jeg er sikker på det er rigtigt, for ellers skal vi jo have dem byttet til pro licenser.

Håber der er nogen af jer der kan hjælpe..?
Avatar billede bitmatic Nybegynder
12. februar 2008 - 15:02 #1
Du skal have en pro for at kunne debugge PDA programmer.
Avatar billede bitmatic Nybegynder
12. februar 2008 - 15:03 #2
se evt.

http://msdn2.microsoft.com/en-us/vstudio/products/cc149003.aspx

scroll ned til "Smart Device Development" og fold den ud....
Avatar billede haolan Nybegynder
12. februar 2008 - 15:13 #3
Men det er VS2005 vi har indkøbt.. Står den ikke et sted?
Avatar billede haolan Nybegynder
12. februar 2008 - 15:17 #4
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=06111a3a-a651-4745-88ef-3d48091a390b&DisplayLang=en <-- under system requirements.. Betyder det ikke at man også kan debugge mon?
Avatar billede bitmatic Nybegynder
12. februar 2008 - 16:31 #5
hehe... Godt spørgsmål.

Jeg kører selv 2005 pro, og den primære grund til at købe pro frem for standard var at jeg kunne debugge PDA apps. Det fik jeg at vide den gang at pro var den mindste der kunne.

Men det ville da være dejligt hvis man kunne nøjes med standard.
Avatar billede nielle Nybegynder
12. februar 2008 - 18:31 #6
For 2005 er det også Pro som er kravet.
Avatar billede powerpunk Nybegynder
13. februar 2008 - 08:30 #7
Bitmatic-> du tager ganske fejl!

Jeg kører VS2005 std. Og kan uden problemer deploye og debugge på PDA...
Avatar billede powerpunk Nybegynder
13. februar 2008 - 08:32 #8
fra http://msdn2.microsoft.com/da-dk/vs2005/aa718671(en-us).aspx

"Develop and deploy client-server based Windows, Web, SmartPhone, and Pocket PC applications."
Avatar billede bitmatic Nybegynder
13. februar 2008 - 09:28 #9
lol. Fordømt....

Så kan jeg da spare de penge når jeg opgraderer til 2008 :-)
Avatar billede powerpunk Nybegynder
13. februar 2008 - 10:18 #10
Tjo... Jeg synes nu der ser ud til at være mange spændende features i 2008 pro...

Må se om ikke man kan få chefen til at punge ud for en Team System Edition :-)
Avatar billede nielle Nybegynder
13. februar 2008 - 17:03 #11
Det TFS iundeholder mere end Pro er primært ting som gøre det muligt ar arbejde flere sammen om samme projekt. Eller at have gang i forskellige progelter på samme tid.

2008 Std vs. Pro

http://msdn2.microsoft.com/en-us/vs2008/products/bb980920.aspx

Så vidt jeg husker det, var det nogenlunde det samme mht. 2005 (på nær at MS Office delen ikke var inkluderet den gang).
Avatar billede powerpunk Nybegynder
14. februar 2008 - 08:22 #12
Nielle -> Fuldstændig korrekt med TSF... Men det synes jeg nu også er interessant nok ;-)

i 2008 er CF programmører hensat til pro.ed. Det er IKKE tilfældet i 2005.

Kan ikke lige finde en side med sammenligninger som den nielle har linket til, men jeg sidder med æsken fra 2005 std her, og den har en sammenlingning. Fælles features er:

-Tools for building windows based and web-based applications
-Application development tools for Windows Mobile and Windows CE-based devices (<-- Det er den her der er interessant, og som er rykket til pro i 2008'eren)
-Tools for building native Windows applications using Microsoft Visual C++
-Tools for visually designing databases, queries and stored procedures

Og det 2005 std ikke kan er:

-XSD and XSLT editing and debugging
-Advanced debugging tols, including crosss-machine debugging
-Visual Basic and Visual C# stored procedure development.

MS Office delen var i 2005'eren en helt separat pakke, som kun tillod office og database programmering
Avatar billede powerpunk Nybegynder
14. februar 2008 - 08:23 #13
Men jeg understreger igen, at cross-machine debugging ikke har noget med Compact Framework at gøre!
Avatar billede nielle Nybegynder
14. februar 2008 - 19:18 #14
Jeg huskede det ellers som en af grundene til at jeg valgte Pro i stedet for Std den gang. Men du har ret, og jeg husker forkert:

http://msdn2.microsoft.com/en-us/vstudio/aa700921.aspx

Noget helt andet er så at jeg ikke helt forstår at folk køber VS 2005 nu hvor 2008 er frigivet (ellere rettere sagt pr. 29/2 i butikkerne).
Avatar billede powerpunk Nybegynder
15. februar 2008 - 07:54 #15
Nielle -> lige præcis når det angår CF er der så vidt jeg har forstået ikke så meget nyt at komme efter i 2008.

Og så er der vel i dette tilfælde et par tusinde gode grunde (læs $), i og med at du tilsyneladende skal have 2008 pro (men 2005 std) for at komme i gang med CF...

Med det sagt ville jeg helt sikkert stadig vælge 2008 - så længe min chef betaler... ;-)
Avatar billede haolan Nybegynder
15. februar 2008 - 14:38 #16
Takker for dit svar power..

Jeg har nu installeret min VS2005 std, og den virker upåklageligt :)

Jeg tror også vi opgraderer til VS2008 Pro når den engang udkommer i butikkerne, vi valgte af købe VS2005 std. nu, da vi har hårdt brug for den og ikke har tid til at vente på den nye..
Avatar billede nielle Nybegynder
15. februar 2008 - 20:42 #17
powerpunk> Det kunne jo tænkes at der også skulle programmers noget til PC siden.