Avatar billede niclask Nybegynder
12. februar 2008 - 09:14 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

PC billede over på TV

Hej eksperter

Jeg ved godt der er en masse andre indlæg herinde ang. dette spørgsmål. Men da jeg ikke kunne finde et passende svar til hvad jeg leder efter, opretter jeg et nyt.

Jeg har fået et nyt Philips tv, som jeg gerne vil have mit pc billede over på, her til når baseball-sæsonen starter om en lille måneds tid. Jeg har været nede i Fona at høre mig ad, og fik der af vide at man ikke bare kunne give et stik der bare ville virke. Men at det hele istedet drejede sig om hvilken PC jeg havde (har to Dell, men det kunne stadig være forskellige stik jeg skulle bruge, da modellerne er forskellige).

Er der nogle der kan hjælpe mig med den her.. Har det noget at gøre med hvilken model pc'en er, og for den sags skyld tv'et.. Og har grafikkortene også en indflydelse på hvilket stik man skal have?
Avatar billede japping Nybegynder
12. februar 2008 - 09:24 #1
PC'en er fleksibel på den måde, at det ofte er muligt at indsætte det udstyr du har brug for. TV'et derimod er ikke til at ændre.

Derfor skal vi vide mere om dit udstyr, dvs. hvilke stik er der i dit tv. alternativt kan dlu fortælle hviken model du har. Ligeledes skal vi vide hvilken type pc du har. Du skriver det er dell, men hvilken model og har du fået nogen form for tv kort sat i pc'en ?

Ud fra ovenstående oplysninger vil jeg eller en anden kunne vejlede dig.
Avatar billede jokkejensen Novice
12. februar 2008 - 09:29 #2
Jeg formoder vi taler nyt philips LCD tv ?

Der har du typisk (kender ikke model nummeret) en række HDMI indgange, en scart, composite og en vga/dvi..

Din pc har sikkert 2 udgange på grafikkortet, du skal så ned og kravle og se hvilke udgange der er der på.. følg skærmkablet fra din monitor ned, og se om hvilke udgange der er på grafikkortet.

DVI : http://img505.imageshack.us/img505/5071/dviandvgaportsbd1.jpg (TIL VENSTRE)
VGA: http://img505.imageshack.us/img505/5071/dviandvgaportsbd1.jpg (TIL HØJRE)
S-video: http://img480.imageshack.us/img480/404/portco4.jpg
HDMI : http://www.avreview.co.uk/news/images/HDMI_port_big.jpg

Altså skal du finde modelnummeret på fjernsynet, og derefter fortælle hvilke porte du har yderligere (ud over din skræm) på dit grafikkort.. så kan jeg eller en anden, lettere guide dig igennem resten.

/JJ
Avatar billede jokkejensen Novice
12. februar 2008 - 09:30 #3
sorry, japping ,var ved at finde billeder så så ikke du havde skrevet :)
Avatar billede japping Nybegynder
12. februar 2008 - 09:44 #4
Det gør da ikke noget jokkejensen. Det er da en god oversigt du har lavet til gavn for niclask og andre ;-)
Avatar billede niclask Nybegynder
17. februar 2008 - 23:25 #5
Hej igen - og undskyld den sene svartid.

Modelnummeret på mit TV er 32PF9531

Jeg har, på min stationære Dell PC, et VGA-stik. Der er også et stik der ligner det øverste (DVI) rigtig meget, det har blot også en lodret streg oveni den vandrette. Altså et kryds. Som så er 4 prikker "indeni". Ved ikke om det også kan bruges til noget?

På min bærbare PC har jeg også et VGA-stik. Det er bare sort istedet for blåt og har ikke nogen skruer.

Håber det er nok oplysninger, men skriv endelig hvis i skulle få brug til flere.
Avatar billede niclask Nybegynder
20. februar 2008 - 09:58 #6
Slet ikke nogle der kan hjælpe med dette?
Avatar billede niclask Nybegynder
25. marts 2008 - 23:16 #7
Tråd lukket