Avatar billede pablopablo Nybegynder
08. februar 2008 - 16:50 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

SQL - Læg tal sammen

Hejsa...

Hvordan lægger jeg alle tal i en kolonne sammen i T-SQL?
Det er vel bedre, end at indhente alle rækker og så køre regnestykke runtime...

Mvh. PabloPablo
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
08. februar 2008 - 16:54 #1
SELECT SUM(minkolonne) FROM MINtabel
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
08. februar 2008 - 16:55 #2
ja det er bedre at gøre det på den måde end at hente det ud og gøre det på et højere niveau
Avatar billede pablopablo Nybegynder
08. februar 2008 - 17:03 #3
hvordan vil det ser ud, hvis man nu gerne vil lægge data sammen i en tabel, på den måde du gør det + joins fra en anden tabel, altså addere tal fra en kolonne fra flere forskellige tabeller, men hvert for sig...så man til sidst kan retunerer alle div. TOTAL tal i et selected statement...via en stored procedure... ? kan man det ?
Avatar billede pablopablo Nybegynder
08. februar 2008 - 17:36 #4
i got it!! Thanks!