Avatar billede torotune Nybegynder
07. februar 2008 - 13:13 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Installere AJAX

Hej,

Jeg har lidt problemer med at installere AJAX - det vil sige at f alle kontrollerne i controlmenuen på VWD 2008.

Jeg ved ikke helt om jeg så gør tingene i den rigtige rækkefølge:

Jeg har installeret VWD og ASP.NET Framework 3.5.
Så har jeg hentet AjaxControlToolkit-Framework3.5.
Her fra prøver jeg så at køre den der hedder AjaxControlExtender.vsi, men her kommer den så med fejl i installationen:

"Installation stopped because the directory for the ProjectType value did not exist.  The project type is invalid for your installation of Visual Studio."

Håber der er nogen der kan hjælpe med hvad jeg gør forkert :-)

Mvh.
Avatar billede nalu Nybegynder
07. februar 2008 - 16:54 #1
Du behøves ikke køre AjaxControlExtender.vsi - du åbner istedet bare en fil som du normalt ville gøre og derefter tilføjer ajax til dit projekt ..
Avatar billede torotune Nybegynder
07. februar 2008 - 22:23 #2
Okay..! Hvis jeg så prøver at åbne mit projekt, hvor tilføjer jeg så AJAX? Hvis jeg vælger "Add new item" så kan man vælge mellem flere templates der hedder noget med AJAX, er det disse jeg skal have fat i?

Jeg vil gerne enable hele projektet til at kunne anvende AJAX-komponenter, og så få alle komponenterne frem i toolbox'en ude i siden.
Avatar billede nalu Nybegynder
08. februar 2008 - 18:31 #3
Lige præcis - bagefter kan du så højreklikke ude i toolbox og tilføje elementerne fra ajax !
Avatar billede torotune Nybegynder
09. februar 2008 - 19:05 #4
Okay. Her kan jeg vælge

AJAX Client Behaviour
AJAX Client Control
AJAX Client Library

Hvad gør hvad? Hvilke er nødvendige, skal jeg tilføje dem allesammen?
Avatar billede nalu Nybegynder
17. februar 2008 - 14:41 #5
Du kan bare tilføje dem allesammen - du får sikkert brug for dem på et tidspunkt!
Avatar billede torotune Nybegynder
17. februar 2008 - 15:51 #6
Ok - jeg har det til at virke nu. Du må gerne smide et svar hvis du vil have points :-)
Avatar billede torotune Nybegynder
20. marts 2008 - 22:44 #7
Jeg bliver nødt til at lukke her, ellers får jeg på munden! Tak for hjælpen =)