Avatar billede netro Nybegynder
06. februar 2008 - 20:59 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Skrive tekst på billede

Jeg skriver en tekst på et billede med:

Graphics g = Graphics.FromImage(BmpImage);
g.DrawString(text, font, new SolidBrush(Color.White), new PointF(6, 6));

Det giver selvfølgelig bare en hvid tekst, men har jeg mulighed for at tegne en sort streg i omridset af hvert bogstav, så det også vil kunne læses, hvis billedet har en lys baggrund?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
06. februar 2008 - 21:01 #1
En nem måde er at skrive teksten 2 gang: først med sort, dernæst med hvid, men den skrives en pixel længere til venstre og en pixel højere oppe. Så får man en "halv" kant. Og så findes der givetvis mere avancerede løsninger...
Avatar billede netro Nybegynder
06. februar 2008 - 21:23 #2
Ja, det gør det nemmere at læse i hvertfald, men det minder mest om en slags skygge i stedet.
Avatar billede netro Nybegynder
06. februar 2008 - 22:19 #3
Jeg fandt selv en løsning her. Den er rigtig flot.
http://blog.jrpsoftware.com/PermaLink,guid,08a46612-4402-4c49-a9e3-f3481e1658c3.aspx
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
06. februar 2008 - 22:28 #4
Ja, flot - sådan lidt groft sagt er det "min metode" lidt generaliseret ;)
Avatar billede netro Nybegynder
06. februar 2008 - 22:39 #5
Det er det faktisk. Du burde nok have haft lidt af puljen.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
06. februar 2008 - 22:47 #6
Nej tak - samler ikke.
Avatar billede netro Nybegynder
06. februar 2008 - 22:48 #7
Okay, men tak for det i hvertfald.