Avatar billede teleskop Nybegynder
06. februar 2008 - 18:10 Der er 3 kommentarer

Optimering af AutoComplete

Hello

Jeg bruger en ajax autocomplete på en textbox (så det ligner google suggest), hvor jeg hver gang brugeren indtaster et tegn i tekstfeltet går ned i db og laver en "like" på det som brugeren har søgt på.

Men det kører ikke helt så hurtigt som jeg gerne vil have det til, så hvad kan jeg gøre for at mindske mine kald til databasen?

Umiddelbart tænker jeg:
Noget caching, eller lave et stort kald til db en gang og derefter gemme resultatet i viewstate eller en datatable som jeg så kan søge i istedet.

nogen ideer? :)
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
06. februar 2008 - 18:26 #1
du kan gemme et dataset eller en liste eller andet i Cache["etellerandetnavn"]
Ikke viewstate og ikke session.
Cache er på tværs af applikationen. Det betyder at Når den er hentet engang kan alle andre brugere bruge den.
Avatar billede driis Nybegynder
06. februar 2008 - 19:48 #2
Det vil nok være interessant for dig at undersøge, om det rent faktisk er database kald, eller det faktum, at klienten skal kontakte serveren hver gang der tastes et bogstav; som tager tid.
Avatar billede nalu Nybegynder
07. februar 2008 - 16:57 #3
Lige præcis - sikre dig at det hele bliver smidt i en datatable først - hvis det er første gang at siden loader at det går langsomt så brug SQL Server..