Avatar billede jtofte Nybegynder
29. januar 2008 - 14:18 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

video i winform

Hej

Jeg er ved at lave et lille program, hvor jeg gerne vil kunne vise lidt video.

Jeg vil helst lave det med Directx, problemet er at jeg gerne vil have mine video'er til at ligge i en database og Microsoft.DirectX.AudioVideoPlayback Video Control tager kun en sti som parameter ikke en stream.

Er der nogen der ved om der findes et lignende element der kan kører fra en stream fra databasen eller skal man gemme filerne midlertidig i filsystemet.

Eller er det overkill at gemme filerne i databasen og skulle jeg i stedet gemme filerne i filsystemet fra starten.

Jeg forestrækker at have filerne i databasen da det gør det let at have styr på dem.

Filerne bliver nok at størrelsen 20-30mb.

Hilsen
Jakob
Avatar billede nielle Nybegynder
29. januar 2008 - 18:07 #1
Hvorfor ikke trække filen ud af databasen og lægge den temporært på harddisken og så afspille den derfra?

.Net har ennda en funktion til at "trække" et temporært filnavn:

System.IO.Path.GetTempFileName

Så kan di jo bare slette filen igen efter brug.
Avatar billede nielle Nybegynder
04. februar 2008 - 18:37 #2
Hvad med noget respons?
Avatar billede jtofte Nybegynder
07. februar 2008 - 08:36 #3
hej igen

undskyld ventetiden.

mit problem med at gemme filerne midlertidig på disken er, så er det bare om det ikke tager for lang tid, først at skulle trække dem ud af databasen og så gemme dem på disken, eller det er måske ikke noget der vil påvirke programmet.

Så vil det bedste være at dropper min ide med at gemme dem i en database og bare gemmer dem i filsystemet fra starten.
Avatar billede nielle Nybegynder
07. februar 2008 - 08:57 #4
Jeg tror ikke at du skal bekymre dig om hastigheden. :^)

Mht. at vælge imellem at gemem dem i databasen eller i filstystemet drejer sig primært om 2 ting:

1) Er databasen stor nok til formålet?
2) Hvis du gemmer filmene i databasen, kan de gemmes sammen med forskellige oplysninger om filmene - dvs. at oplysninger er mere sammenkædet.
Avatar billede jtofte Nybegynder
07. februar 2008 - 14:09 #5
ok

det var egentlig hastigheden var jeg var mest bange for.

det er bare et program jeg skal bruge fra min egen pc, så størrelse af databasen skulle ikke være noget problem.

Smider du et svar.
Avatar billede nielle Nybegynder
07. februar 2008 - 18:25 #6
Svar :^)