Avatar billede Slettet bruger
28. januar 2008 - 20:19 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke sende mail

Jeg har en mail konto hos tdc, men kobler på nettet med Stofa.
Ellers bruger jeg kun stofa til udgående post, idet jeg ikke kan sende via tdc udgående server.
Men min adresse på mine mails er en tdc adresse.
Jeg oplever jævnligt at få nedenstående fejlmelding, når jeg sender mails.
Når jeg så ringer til TDC, siger de, at jeg skal gå til Stofa.
Og når jeg ringer til Stofa, ja, gæt selv.
Hvad fanden gør jeg?

Opgaven 'TDC - sender' rapporterede en fejl (0x8004210B) : 'Der opstod timeout i handlingen, inden der kom svar fra serveren til afsendelse (SMTP). Hvis du fortsætter med at modtage denne meddelelse, skal du kontakte serveradministratoren eller internetudbyderen.'
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
28. januar 2008 - 20:27 #1
Hvis din smtp-server i dit postprogram peger på stofas, så er det stofa du skal henvende dig til. Men er du koblet på udenfor stofas net, så vil de jo ikke sende post for dig (med mindre både de og du er indstillet på noget med brugernavn og password også ved afsendelse af mail)
Avatar billede Slettet bruger
28. januar 2008 - 20:47 #2
Min udgående smtp er mail1.stofanet.dk, men hvad mener du med "Men er du koblet på udenfor stofas net"?
Iøvrigt er det kun en gang i mellem, jeg har problemet.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
28. januar 2008 - 20:55 #3
Hvis du er derhjemme, så er du sikkert på Stofas net (med mindre du er hoppet på et trådløst net hos naboen, der ikke har Stofa). Men er du ikke hjemme, så er du måske ikke på Stofas net. Derudover har Stofas SMTP-server sikkert lov til ikke altid at virke... ;)
Avatar billede Slettet bruger
28. januar 2008 - 21:55 #4
Jeg er hjemme og på stofa, men hvad mener du med, at "Derudover har Stofas SMTP-server sikkert lov til ikke altid at virke"
Avatar billede Slettet bruger
28. januar 2008 - 22:02 #5
Men du har ret - har lige ringet, og deres smtp server er lagt ned.
De regner med at få en nogenlunde holdbar løsning omkring 1.2.
Avatar billede Slettet bruger
30. april 2008 - 02:13 #6