Avatar billede cliffclavin Nybegynder
27. januar 2008 - 16:21 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Vista og XP netværk på bærbare

(håber jeg er i det rigtige emne)

Jeg har to bærbare som er forbundet til en D-Link 514 router, så jeg kan køre trådløst internet på begge computere. Det går fint med det.. men jeg tænkte det må være muligt at finde den ene computer fra den anden, og derved dele filer over det trådløse netværk.

Den ene computer kører XP og den anden Vista.

Er der en simpel metode uden at sikkerheden går fløjten?

Mvh
CC
Avatar billede Slettet bruger
27. januar 2008 - 16:33 #1
Aktiver deling og sæt rettighederne, så kører det
Avatar billede cliffclavin Nybegynder
27. januar 2008 - 16:52 #2
ikke helt.. jeg kan ikke finde den ene computer fra den anden.
Avatar billede Slettet bruger
27. januar 2008 - 16:56 #3
Har du husket at sætte begge computere i samme arbejdsgruppe, XP kører default "MSHOME"  Vista kører default "workgroup" du skal ændre så det bliver ens
Avatar billede cliffclavin Nybegynder
27. januar 2008 - 17:18 #4
Jeps, de hedder det samme...
Avatar billede Slettet bruger
27. januar 2008 - 17:31 #5
Hvad kan du se hvor??
Avatar billede cliffclavin Nybegynder
27. januar 2008 - 17:39 #6
jeg kan faktisk 'intet' se.. uden jeg helt ved hvad du mener...

Det trådløse netværk kører fint over den samme router.. men når jeg åbner stifinderen på den enkelte computer og søger på netværket kommer der intet.
Avatar billede cliffclavin Nybegynder
27. januar 2008 - 17:40 #7
Hov nu fandt Vistaen den der har XP.. men siger navnet er ugyldigt..??
Avatar billede cliffclavin Nybegynder
27. januar 2008 - 17:51 #8
"ikke et gyldigt værtsnavn".. for at være mere præcis
Avatar billede Slettet bruger
27. januar 2008 - 18:34 #9
Jeg er først tilbage efter 22:00  - du har ikke lavet den fornødne aktivering af netværksdeling i Vista
Avatar billede cliffclavin Nybegynder
27. januar 2008 - 20:10 #10
hmm... jeg må lige vende tilbage imorgen aften for at kigge videre på det. Foreløbig tak for hjælpen.
Avatar billede Slettet bruger
28. januar 2008 - 19:09 #11
Med netværksinstillingerne på Vista som vist på http://www.helgec.dk/neto.jpg fungerer netværk helt optimalt hos mig, vi taler om Vista / Vista - Vista / XP og Vista /Linux
Avatar billede cliffclavin Nybegynder
30. januar 2008 - 11:25 #12
Hej Helgec - sorry jeg ikke har været på... Det ser ud til at virke - tak for hjælpen!

Jeg er dog lidt bekymret for sikkerheden, når jeg kører på et WAN.. kan alle andre ikke kigge med? Du har slået adgangskodebeskyttet deling fra...

Smid også et svar!

:O)
Avatar billede Slettet bruger
30. januar 2008 - 12:06 #13
Det med adgangskode kan du jo bare aktivere, jeg er så utilfreds med stabiliteten i trådløs at jeg helt har droppet det og kører med kabler
Avatar billede cliffclavin Nybegynder
30. januar 2008 - 13:11 #14
- mit kører nu (nogenlunde) fint :o) Så jeg må lige løse sikkerhedsproblemet også - men tak for hjælpen!
Avatar billede jc_d-link Praktikant
27. februar 2008 - 15:40 #15
Hejsa,

Så lige denne lidt gamle sag.
Ville bare lige kommentere at DI-514 er en ældre sag, som kan have issues med Vista på det trådløse.