Avatar billede bornstein Juniormester
25. januar 2008 - 20:08 Der er 5 kommentarer

Gammel webadresse skal sendes til nyt webbhotel

Wanadoo lukker, hviket betyder at min hjemmesideadresse, med rejseoplevelse, forsvinder fra Internettet. Jeg kan godt finde ud af at uploade den til mit eget web-hotel på onecom.
MEN kan jeg lave et smart "move", så alle de links der befinder sig på forskellige sider som fx. "www.atrejseeratleve,dk" stadig linker til siden, men diregeres til den ny adresse?
Dette for at undgå at skulle skrive til alle de sider der linker med den nye adresse.
Venligst
Avatar billede nielle Nybegynder
25. januar 2008 - 20:14 #1
Du skal bare sørge for at dit domæne peger mod det nye webhotel og så burde det bare virke. Det nye webhoitel kan sikkert hjælpe dig med den flytning uden at det koster noget.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
25. januar 2008 - 20:30 #2
wanadoo - du mener sådan en ...wanadoo.dk/ditnavn/.... webhotel. Hvis wanadoo.dk lukker, så kan du ikke få viderestillet noget automatisk. Du skal tilbage til hvert link du kender, og se om du kan få dem til at ændre det. Der er nu ikke noget på wanadoo.dk der tyder på de lukker ...?...
Avatar billede bornstein Juniormester
26. januar 2008 - 09:37 #3
Jeg mener: www.wanadoo.dk og de lukker! Det er Telia nu, som har meddelt dette pr brev. Jeg mener at du har ret, Erikjacobsen. For hvis selve index-siden forsvinder, er der jo intet sted, hvorfra man kan sende videre. Hmm...
Der burde være en slags sevice, hvor de tidligere indexsider kan videresendes fra. Hermed en idé, hvis nogle kan udvikle en sådan side. Skulle ikke undre mig at det ville blive en kæmpe succes.
Avatar billede nielle Nybegynder
26. januar 2008 - 10:02 #4
En sådan løsning skulle jo ligge det samme sted som den oprindelge index-fil så det hjælper ikke.

Den normale måde at gøre sig udafhængig af den slags problemer er ved at "gemme" siden bag et domæne. Så kan den hele tiden flyttes rundt - plot at P adresen udskiftes til at pege på det nye sted.

Med et domæne så fremstår siden også lidt mere personligt - men det har selvfølgeligt ikke noget at gøre med den nuværende situation.
Avatar billede nielle Nybegynder
26. januar 2008 - 10:05 #5
Det er meget tænkeligt at Wannado lukker som firma - men dette er næppe ensbetydende med at Telia ikke fortsat beholder wannado-domænet (meget usandsybligt). Har de direkte skrevet at de ikke fortsat understøtter url's af typen:

www.wanadoo.dk/ditnavn

?

Det kan jo tænkes at de selv vælger at redirigere folk som vil besøge din side.