Avatar billede zkill Nybegynder
25. januar 2008 - 13:48 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Windows Mobile 6 + Visual Studio 2008 Unit Test

Hej.
Nogen der har prøvet at lave et Windows mobile 6 projekt under VS 2008... Hvor man har lavet UnitTests til.?

Hvis ja, så skriv meget gerne, da jeg sidder og prøver, men får et problem hvergang jeg opretter en unittest. :(

/Zkill
Avatar billede nielle Nybegynder
26. januar 2008 - 11:22 #1
Hvad er problemet?

Når du skriver "unit test" - mener du så sådan noget som NUnit eller den unittest feature der er indbygget i VS 2008 Prefessionel?

Dine unittests - er de lavet som er projekt under din solution. Eller er de lavet som en seperart solution?
Avatar billede zkill Nybegynder
28. januar 2008 - 00:36 #2
unittest, så mener jeg den under VS2008..
Er ved at lave et projekt hvor jeg skal bruge det, for at kunne lave unittest på min smartphone..
Men når jeg installere Windows Mobile 6, så kan jeg ikke oprette unittest..
Hvis jeg ikke installere Windows mobile 6, så kunne jeg godt lave unittests... Tænkte på om nogen havde oplevet det samme med VS2008..? og evt kendte en løsning.. eller evt, anden måde at teste sin C# kode på en smartphone...?
Avatar billede powerpunk Nybegynder
28. januar 2008 - 08:35 #3
Det er en kendt fejl.

http://forums.microsoft.com/MSDN/ShowPost.aspx?PostID=2747290&SiteID=1
http://groups.google.com/group/visualsvn/browse_thread/thread/8c0da26c1662f56c

På det ene af de to links er den beskrevet som en vista-fejl. Ved ikke om det også sker under XP.

Alternativet ville være at køre unit tests med Nunit. Det kan godt (med lodder og trisser) lade sig gøre under Windows Mobile. Jeg har dog ikke prøvet under Mobile 6, men det _burde_ ikke være et problem.

I så fald skal du have fat i et projekt der hedder CFNunitBridge, som er et opensource alternativ til Nunits indbyggede test-gui (som ikke er en Mobile app.)
Avatar billede zkill Nybegynder
29. januar 2008 - 11:34 #4
Tak for svaret, men fandt fejlen selv.
Det var fordi jeg havde installeret et SVN plugin, til VS2008, som lavede lort med Windows Mobile 6... Så da det var afinstalleret, så virkede Unittest og Windows Mobile 6 sammen igen.. :)