Avatar billede in_music Nybegynder
14. juni 2001 - 20:03 Der er 8 kommentarer

Æhh.. PHP og Fejlkoder!

Hej. Jeg har hentet den nyeste version af phpMyAdmin og uploadet den til webhotellet jeg ligger på. Men kommer med en kryptisk fejlmeddelse:

Advarsel: Du har ikke aktiveret funktionen magic_quotes_gpc i din PHP konfiguration. PhpMyAdmin behøver denne funktion for at kunne virke efter hensigten. Tag venligst et kig i kapitlet om konfiguration i PHP manualen for information om hvordan funktionen aktiveres.

Hvad er magic_quotes_gpc og hvordan slår jeg dem til? i .htaccess? Jeg har ikke adgang til php3.ini. Desuden kører webhotellet (dht.dk) med php4, og phpMyAdmin er skrevet i php4.

Og... når jeg på siden vil indsætte noget i databasem, skriver den:

Warning: MySQL: Unable to save result set in sider/top.php on line 11

Hvad mener den? Den gemmer indholdet som den skal, men det er da en underlig meddelse...?

Hvem kan hjælpe?
Avatar billede alvion Nybegynder
14. juni 2001 - 20:14 #1
Hvis du ikke har adgang til \"php.ini\" så har du et problem. Løsningen er, så vidt jeg ved og som du selv nævner, at sætte indstillingen i .htaccess. Nu er jeg ikke så meget en Apache mand endnu, så jeg ved ikke hvordan.
Avatar billede in_music Nybegynder
14. juni 2001 - 20:19 #2
surt... hvad med den anden fejlmeddelelse?
Avatar billede in_music Nybegynder
14. juni 2001 - 21:19 #3
Eller noget andet der kan løse problemet
Avatar billede morw Nybegynder
14. juni 2001 - 21:34 #4
Bed dht om at slå dem til for dit site. At køre med magic_quotes_gpc sat til off, er ikke godt rent sikkerhedsmæssigt.
Avatar billede iss Novice
14. juni 2001 - 23:06 #5
Ved ikke om du kan når du kører safemode, men ellers:
.htaccess
php_value magic_quotes_gpc 1

Avatar billede cyberdude Nybegynder
14. juni 2001 - 23:46 #6
mener da ellers at dht har instaleret en phpmyadmin som deres kunder kan benytte....?
Avatar billede cyberdude Nybegynder
14. juni 2001 - 23:53 #7
på denne side
http://www.dht.dk/adminview/
skriver de følgende...

--- citat ----
Følgende services er åbne uden grundkodeordet

webmail......
PhpMyadmin.....
....
--- citat slut ---

så som jeg tolker det så er der instaleret en phpmyadmin som du frit kan benytte, så hvorfor entlig spille din egen plads på dette?
Avatar billede cyberdude Nybegynder
15. juni 2001 - 00:00 #8
så fandt jeg adressen til phpmyadminen...

http://mysql.domæne.dk/phpmyadmin

du udskifter blot domæne.dk med dit eget domæne, så skulle det fungere!