Avatar billede fiffi Novice
21. januar 2008 - 20:14 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Skabeloner på en 3' måde

I min word opsætning har jeg registreret en mappe med placering af mine egne skabeloner (bla. normal.dot), samt en mappe med vores fælles arbejdsgruppeskabeloner. Nu kunne jeg imidlertid godt tænke mig et script hvor jeg via klik på et ikon åbne "skabelonbrowseren", men hvor der vises skabeloner/filer der er placeret et helt tredie sted.
Kan det lade sig gøre, og så selvfølgelig hvordan.
Avatar billede word-hajen Nybegynder
21. januar 2008 - 20:31 #1
Hvorfor har du skabeloner et 3. sted?

Du kan via kode ændre stien til arbejdsgruppeskabeloner og derefter vise "skabelonbrowseren" (og så kan du selvfølgelig sætte den retur til den "rigtige" sti bagefter).
Avatar billede fiffi Novice
21. januar 2008 - 20:51 #2
Ja, det er lige det jeg efterlyser. Det drejer sig om at vi arbejdsmæssigt har eet samlet arbejdsgruppeskabeloner, men at vi i vor gruppe gerne vil have yderligere nogle fællesskabeloner. Derfor kommer vi frem til een 3. placering. Så har du en ide til en sådan kode vil det være fint.
Avatar billede word-hajen Nybegynder
21. januar 2008 - 21:17 #3
Var det en mulighed at placere jeres "gruppeskabeloner" i en underfolder til arbejdsgruppeskabelonerne?

Men ellers er her koden til at håndtere det.

*************
Public Sub SkabelonerAndenSkabelonFolder()
    Dim strCurrentPath As String

    strCurrentPath = Options.DefaultFilePath(wdWorkgroupTemplatesPath)

    Options.DefaultFilePath(wdWorkgroupTemplatesPath) = "C:\" 'ret stien til
    Application.Dialogs(wdDialogFileNew).Show
    Options.DefaultFilePath(wdWorkgroupTemplatesPath) = strCurrentPath

End Sub
**************
Koden skal placeres i en skabelon, der skal gemmes i Words startfolder. Knyt evt. proceduren op på en værktøjslinje, så man kan klikke på en knap. Husk også at rette stien til den 3. "skabelonfolder".
Avatar billede rvm Nybegynder
22. januar 2008 - 10:30 #4
Lav en mappe under jeres arbejdsgruppeskabeloner og læg jeres skabeloner i den. Så kommer der automatisk en nye fane, når i går ind i arbdjsgruppe skabeloner.

I kunne eventuelt begrænse adgange til denne mappe, så det kun er jer der kan se den på netværket - på den måde er det også kun jer der får den ekstra fane.
Avatar billede word-hajen Nybegynder
10. februar 2008 - 17:12 #5
Respons?
Avatar billede fiffi Novice
11. februar 2008 - 19:16 #6
Lave en mappe er under skabelonmappen, da selve skabelondrevet er skrivebeskyttet.

Jeg takker for word-hajens svar som burde virke. Mit problem er blot at jeg ikke kan rette i stien i word, ej heller via scripts. Jeg har løst problemet ved simpelthen at lave en form og efterfølgende programmerer knapper til de enkelte skabeloner. Ikke helt optimalt. Send et svar og jeg skal give point.
Avatar billede word-hajen Nybegynder
11. februar 2008 - 19:27 #7
Hvis ikke du kan rette i stien til skabelonfolderne, er det spærret fra administrators side.

Hvis du har lavet en mappe i den oprindelig skabelonmappe, har du brugt rvm's forslag, og pointene bør derfor tilfalde rvm.

Det kan være, at det giver jer et bedre overblik med din form/knapper, men det burde ikke være nødvendigt, da I kan tilgå skabelonerne via den ekstra fane, som I får, når I opretter en mappe i skabelonmappen (præcis som rvm har beskrevet).
Avatar billede fiffi Novice
12. februar 2008 - 07:12 #8
Problemet med den ekstra folder under Skabelonemappen er at dette drev - for mit vedkommende - er skrivebeskyttet.
Avatar billede word-hajen Nybegynder
12. februar 2008 - 10:44 #9
Misforstod jeg dig før? Havde du ikke netop lavet en mappe under skabelonmappen?
Avatar billede fiffi Novice
12. februar 2008 - 17:46 #10
Nej, det kan godt være jeg udtrykte mig forkert, men jeg kan ikke oprette en mappe under skabelonmappen.
Avatar billede word-hajen Nybegynder
12. februar 2008 - 18:11 #11
Nej, det kan du selvfølgelig ikke, hvis den er skrivebeskyttet for dig. Du har selvfølgelig fundet en løsning, men det ville have været mere ideelt, hvis du så havde fået it-afdelingen (eller en med rettigheder) til at oprette mappen og placere jeres ekstra skabeloner deri.

Men så tillader jeg mig at smide et svar.