Avatar billede vdro Nybegynder
19. januar 2008 - 21:20 Der er 21 kommentarer

Generer tdc en fil på computeren med mit brugernr og adgangskode?

Jeg har tdc bredbånd. Og hvis jeg har geninstalleret windows skal man bruge sin startkupon, hvor der står brugernummer og adgangskode, for at kunne komme på nettet. Jeg har smidt min startkupon væk, men mit internet virker da der ikke er geninstalleret endnu. Spørgsmålet er: Blev der genereret en fil, sidste gang jeg brugte koden? Sådan så jeg kan gemme den fil på det drev jeg ikke skal formatere, og derefter ligge filen i den rigtige mappe, så internettet virker ?
Avatar billede leif Seniormester
19. januar 2008 - 21:27 #1
Er det Yousee eller ?

De skal kontakte TDC da det i deres systemmer som er registreret hvilken computer/router som er på nettet.
Avatar billede vdro Nybegynder
19. januar 2008 - 21:34 #2
Ok. Det er yousee. Er det ikke muligt bare at finde filen og kopiere den ?
Avatar billede enya Nybegynder
19. januar 2008 - 21:45 #3
Har du adgang til internettet - men intet postprogram "opsat" endnu..?
Avatar billede leif Seniormester
19. januar 2008 - 21:54 #4
Der bliver ikke lagt en fil på computeren efter hvad jeg ved, da Kundeservice kan give dig adgang direkte der indefra.
Avatar billede johnstigers Seniormester
19. januar 2008 - 22:56 #5
Når du logger på første gang, registreres det på TDC´s server hvor du logger på fra.
Der gemmes ingen fil på din computer.
Altså kan du reinstallere uden problemer og logge direkte på nettet.
Avatar billede justrace Novice
20. januar 2008 - 00:39 #6
Hmm, til internet skal der da ikke bruges logon oplysninger. Det er kun til mail og alle de andre services der skal bruges de oplysninger.

Man logger ikke på bredbånd, der er man bare på lige så snart netværkskablet er forbundet. Allways on, derfor altid mindst en router med indbygget firewall-funktion, men en rigtig hardware firewall burde være standard.

Og registrering om hvor man logger på? det kan jo kun være et sted fra, nemlig der hvor man betaler for at have sit internet.

Det eneste der bliver "registreret" er ens MAC-adresse, og den holder kun i op til 75 minutter, såkaldt ip lease-time. (Ens netkort vil også forespørge dhcp-serveren efter den ip det sidst havde, om den er ledig). Og af en eneste grund, nemlig at man ved restart af router, pc hvis man kører direkte på modemet med den, er rimelig sikker på at man får tildelt den samme ip igen, så evt. vpn eller hvad man nu kunne have sat op, stadig vil køre.

Det kunne ellers blive sjovt uden. Forestil jer at man fjernstyrer via fjernskrivebord, og bliver nødt til at genstarte den pc man fjernstyrer, og den derefter får en ny ip.

Det er ikke en omgang håndjern og kontrol som mange tror, men en service, med mac-binding og ip-lease.

Til spørgsmålet om en fil med login til mail og selvbetjening, nej det findes ikke. Oplysninger om evt. mail-konto i evt. outlook express ligger meget af det i registreringsdatabasen, og de er ikke sådan lige at hive ud.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
20. januar 2008 - 00:55 #7
Min bror købte for tre uger siden en trådløs router. Efter at have afbrudt forbindelsen et døgn da han ventede på min hjælp med opsætning, var det første vi fik da netforbindelsen var i orden, en pæn lille hjemmeside fra TDC om at han skulle skrive en kode for at kunne bruge Yousee. Den havde han ikke, og så måtte vi ringe på det telefonnummer der var angivet på siden.
Avatar billede enya Nybegynder
20. januar 2008 - 00:58 #8
akyhne: Jeps - det er sådan det foregår med yousee.. Så der er nok kun ét at gøre nemlig at kontakte TDC..
Avatar billede justrace Novice
20. januar 2008 - 01:01 #9
Er det ikke bare en registrering/aktivering af forbindelsen?
Avatar billede leif Seniormester
20. januar 2008 - 01:02 #10
justrace -> Jo, men hvis der skiftes MAC adresse vil de have en ny aktivering.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
20. januar 2008 - 01:06 #11
Man skulle tilsyneladende have en kode med tilmeldelsesbrevet fra TDC, men hvem har lige den ved hånden ;-)

Aktiveringen tog dog kun et øjeblik ved telefonsamtalen, men hvornår de har åbnet i weekenden, ved jeg ikke.
Avatar billede justrace Novice
20. januar 2008 - 01:07 #12
Jo, men når man bruger en router, hvad har det så med det at gøre. Det er vel routeren der har fået registreret sin mac?
Avatar billede justrace Novice
20. januar 2008 - 01:09 #13
Og derfor er der jo ingen problemer i reinstallering af pc'en.
Avatar billede justrace Novice
20. januar 2008 - 01:13 #14
Hverdage 08.30 - 21.00
Weekend 10.00 - 16.00
Avatar billede leif Seniormester
20. januar 2008 - 01:15 #15
justrace -> Hvor skriver vdro at han har router ?
Avatar billede gammelhat Nybegynder
20. januar 2008 - 01:18 #16
Selv uden router burde det ikke være et problem, med mindre han kører med en administreret mac adresse, som han ikke kan huske bag efter
Avatar billede justrace Novice
20. januar 2008 - 01:28 #17
For ..... DET ER MAC-ADRESSEN DER ER REGISTRERET DA LIGEGLAD MED: DEN BLIVER JO IKKE ÆNDRET:

Sorry.

Vi taler om reinstall af styresystem. Ikke udskiftning af netkortet, som , sandsynligvis men ikke sikkert, kører gennem en router. Hvis ikke er det stadig ligegyldigt.

Godnat, sleep well mac
Avatar billede gammelhat Nybegynder
20. januar 2008 - 01:32 #18
Var det til mit indlæg?

:)
Avatar billede justrace Novice
20. januar 2008 - 01:36 #19
Hej, gammelhat. Nej, og du siger jo det samme som mig.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
01. februar 2008 - 02:02 #20
vdro?
Avatar billede enya Nybegynder
17. marts 2008 - 23:24 #21
Lukketid...?