Avatar billede ullum Praktikant
19. januar 2008 - 07:50 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

erstatte tekst

jeg har nogenlunde styr på søg og erstat så længe det gælder enkelte tegn eller ord.
Men jeg kan ikke finde ud af om det er muligt at slette alle sætninger der begynder med eksempelvis  # i en tekst. Linierne er selvf. af varierende længde
Avatar billede nitram30 Nybegynder
19. januar 2008 - 10:05 #1
Hejsa!

Det skulle du kunne med både find og replace funktionen.
Sikre dig at den søger på ALL og at funktionen HIGHLIGT ALL ITEMS er slået til.

så skulle det virke

Mvh
Martin

og så må du ikke have flyeben i nogle af
Avatar billede nitram30 Nybegynder
19. januar 2008 - 10:05 #2
og så må du ikke have flyeben i nogle af nogle af de øvrige valgmuligheder.
Avatar billede nielle Nybegynder
21. januar 2008 - 08:45 #3
Hvis sætningerne afsluttes med et punktum:

Gå ind i ”Søg og erstat” dialogen.
I ”Søg efter” feltet skriver du

#*.

/inkl. punktummet)

I ”Erstat med” feltet skriver du det du vil erstatte med – f.eks. kan feltet holdes tomt.

Sæt endeligt et hak ud for ”Brug jokertegn”. Du skal nok lige folde den nederste del af ”Søg og erstat” dialogen for at få adgang til denne checkbox.
Avatar billede nielle Nybegynder
21. januar 2008 - 08:53 #4
Du burde også kunne bruge:

#*^13

hvis der ikke er et afsluttende punktum, og du ønsker at slette til at der kommer et hårdt linjeskift.
Avatar billede ullum Praktikant
21. januar 2008 - 18:42 #5
nielle det gjorde tricket, svar pls

hvad hulen betyder ^13
Avatar billede nielle Nybegynder
21. januar 2008 - 20:00 #6
Jeg gætter på at lige den kode skyldes at 13 er ASCII værdien for et NewLine tegn.