Avatar billede scivias Nybegynder
18. januar 2008 - 20:32 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hvad er en 1394-forbindelse

Hej eksperter
Min gamle Zyxel døde i stilhed og jeg installerede en ny uden problemer - jeg er på nettet igen.
Men efter installationen var der kommet en 1394-forbindelse op som noget nyt ved siden af den velkendte LAN-forbindelse.
Hvad er en 1394-forbindelse? Hvad gør den? Hvad kan jeg bruge den til? Skal jeg fjerne den? Eller lade den være? Og hvorfor opererer den med 400,0 Mbps i modsætning til LAN-forbindelsen 100,0 Mbps?
Mange spørgsmål, men jeg håbe på et pædagogisk svar egnet for dummies!
Hilsener
Avatar billede vejmand Juniormester
18. januar 2008 - 20:34 #1
Avatar billede scivias Nybegynder
18. januar 2008 - 23:25 #2
Jeg har prøvet det link tidligere, men forstår ikke svarene.
Avatar billede madshammer Nybegynder
19. januar 2008 - 01:57 #3
Det er nu ellers ret godt beskrevet i "googie's" svar (første 2 linjer siger det hele):

"IEEE1394 også kaldet Firewire er opfundet af Apple computer. Firewire er en port, som benyttes til tilslutning af eksterne enheder, fuldstændig som USB..."

der fortsættes..

"... Du skal ikke bruge IEEE1394 (firewire) til noget i forbindelse med din internetforbindelse.

Firewire benyttes primært til eksterne harddiske, CD-RW brændere og ikke mindst digital videokameraer, der har dette interface som standard.

Den store forskel på Firewire og USB2 er, at Firewire har sin egen "bus" hvilket betyder, at der ikke tages hastghed fra computeren, hvis der overføres data. Dette sker derimod på USB2.

Håber du ved lidt om IEEE1394 (firewire) nu...."

mvh.
madshammer
Avatar billede scivias Nybegynder
19. januar 2008 - 17:24 #4
Hvad kan man bruge den til??
Kan den undværes?
Og hvorfor kommer den pludselig, fordi jeg får en ny router?
Send et svar til points.
Avatar billede scivias Nybegynder
25. januar 2008 - 18:03 #5
lukker