Avatar billede koden Novice
17. januar 2008 - 22:57 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hvordan forlænger jeg trådløs rækkevidde

jeg ved man kan med en repeater, men så mindskes signalet vist 50%

Så kan man købe en antenne og sætte på væggen med antenne ledning til trådløs router.

Jeg ønsker at kunne få signal fra min lejlighed til at række til mit kælderrum i nabo bygn.
Der er 100 m. i fri linje til døren,men kælderrum ligger så 20 m inde i bygn.

samtidig vil jeg gerne have en bekendt til at bruge mit trådløse net, men uden at han får adgang til mit udstyr.
Firewall vil i sige....

Men kan man ikke bare dele sit signal i 2 routere og adskille dem fra hinanden?

Eller hvordan kan det skrues sammen?
Avatar billede bufferzone Praktikant
18. januar 2008 - 11:38 #1
Med gode retningsbestemte antenner kan du forøge rækkeviden op til 14 Km hvis der er lign of sight mellem de to anteller. hvis der f.eks. er et enkelt levende hegn imellem, kan dette blokkerer signalet helt,

D-link laver nogle gode paraboler og du kan også selv lave meget fornuftige antenner.
Prøv i google at søge på "wifi antennae howto" eller "pringles antennea howto" (uden ") så får du en lang række links med gode beskrivelser. Husk at kablets kvalitet, herunder især dæmpning er meget vigtig
Avatar billede koden Novice
18. januar 2008 - 11:54 #2
ja jeg har godt hørt om de antenner man kan lave, som er sådan nogle skåle agtige nogen.
men jeg får næppe lov til at have den stående o.s.v.

Så jeg tænkte mere på de antenner som er en flad boks man kan skrue på på væggen og trække kabel ned til router.
men jeg er i tvivl om hvor langt de kan sende signal.
I den anden ende er der jo kun en bærbar til at fange...
Avatar billede bufferzone Praktikant
18. januar 2008 - 14:16 #3
Hvor langt den enkelte antenne kan sende afhænger rigtig meget af de lokale forhold. Det bedste råd jeg kan give dig er at prøve dig frem. Hvis de antenner du køber ikke virker godt nok, så byt dem til nogle bedre. Man kan ikke på forhånd sige noget om om det kan lade sig gøre uden at have set forholdene i praksis
Avatar billede koden Novice
18. januar 2008 - 14:48 #4
ok..jeg må prøve.

med hensyn til at dele signal, vil jeg opsætte dmz i min router og sætte et AP på som han kan bruge.
han kan så ikke se mit net, men jeg kan se hans...fint nok..