Avatar billede Slettet bruger
13. januar 2008 - 23:59 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

SMTP igennem en CyberCity-forbindelse.

Hej

- Jeg har en Solo bredbåndsforbindelse hos CyberCity. Bagved den har jeg min egen mailserver - denne mailserver kører både POP3 og SMTP. Og mit netværksudstyr er NAT-opsat til at kunne kommunikere ud via port 25 og 110 som det jo skal kunne. Imidlertid får jeg så ikke adgang til at kunne sende mails ud via min SMTP-server. Jeg har prøvet at opsætte min SMTP-server via det som hedder SmartHost hvor jeg sætter min SMTP-server til at sende mailen videre til vip.cybercity.dk med hvor mit brugernavn og kodeord også gives til CyberCitys mailserver (vip.cybercity.dk).

Jeg har været ved andre udbydere før - og den jeg var ved før har en åben SMTP-server (relay-server) som man kunne køre SmartHost på. Har CyberCity også det? Eller hvad kan man ellers gøre for at kunne sende mails ud via min mailserver?

Mvh. Dan Højer Nielsen
Avatar billede hojben Novice
14. januar 2008 - 12:28 #1
til vip.cybercity.dk skal du ikke angive brugernavn eller kodeord.. din smtp skal bare sende videre gennem den.
Avatar billede Slettet bruger
14. januar 2008 - 22:50 #2
jeps... ok!

- Det forsøger min server også på via SmartHost... Men jeg får ikke adgang af en eller anden årsag. Jeg tror måske det er fordi at afsenderadressen jo ikke er registreret hos CyberCity. Og den ville jo aldrig kunne være registreret der når den er det under mit domæne.

- Jeg var ved Tele2 før og de havde en mail-relay-server som vist hed mail-relay.tele2adsl.dk og den tog bare det hele og sendte det videre...

Hvorfor har CyberCity ikke noget tilsvarende?

\Dan
Avatar billede Slettet bruger
14. januar 2008 - 23:12 #3
Hej igen. Jeg smider lige fejlmeddelelsen fra min mailserver her:

______________________________________________
MailEnable: Message delivery has been delayed.

Message is waiting at fdfvodskov.dk for delivery to vip.cybercity.dk.

The message will be retried for another 30 hours.

Reason: Mail Server for  could not be contacted at this time. MailEnable will keep trying to deliver this message and will notify you of any progress.

Message headers follow:

Received: from laptop ([***.***.***.***]) by fdfvodskov.dk with MailEnable ESMTP; Sun, 13 Jan 2008 23:29:35 +0100
Message-ID: <5BE01F6E774C4A61AFE21C921C2F58D1@laptop>
From: =?iso-8859-1?Q?Dan_H=F8jer_Nielsen?= <dannielsen@fdfvodskov.dk>
To: <dan-nielsen@get2net.dk>
Subject: hej
Date: Sun, 13 Jan 2008 23:25:23 +0100
MIME-Version: 1.0
Content-Type: multipart/alternative;
boundary="----=_NextPart_000_0087_01C8563B.9234EB60"
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Mailer: Microsoft Windows Mail 6.0.6000.20661
Disposition-Notification-To: =?iso-8859-1?Q?Dan_H=F8jer_Nielsen?= <dannielsen@fdfvodskov.dk>
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.0.6000.16545
X-Antivirus: avast! (VPS 080112-0, 12-01-2008), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
______________________________________________

*=min ip - som jeg helst ikke vil ud med...

\Dan
Avatar billede hojben Novice
15. januar 2008 - 18:51 #4
Jeg kører selv med Argosoft mailserver på en CC forbindelse uden problemer. hvilken mailserver har du installeret?
Avatar billede Slettet bruger
15. januar 2008 - 18:56 #5
- Jeg har installeret MailEnable www.mailenable.com

Det er den jeg altid har brugt - også dengang jeg var ved Tele2...

\Dan
Avatar billede Slettet bruger
15. januar 2008 - 22:42 #6
Hej igen hojben

- Jeg tror jeg måske har fundet ud af hvad det her handler om...
Se.. Jeg har en router fra CC som er første led i min forbindelse. Dernæst har jeg en trådløs router som er koblet direkte til min CC-router. Hvis jeg kobler min mailserver direkte til min CC-router virker den fint - men hvis jeg kobler den til min SMC router (som også er trådløs) er det den ikke virker. Det har den ulempe at hvis den er koblet direkte til min CC-router så kan jeg ikke komme ind på min server som admin og dermed ikke redigere filerne derpå.

En anden underlig ting er at jeg heller ikke kan skrive mit domænenavn i min browser og så komme ind på min hjemmeside når jeg sidder bagved samme internetforbindelse. Hvorfor laver den ikke bare et "loopback"?

Endvidere er jeg 100% sikker på at NAT er korrekt opsat i begge routere...

Har du nogle gode råd til hvad man kan gøre?

\Dan
Avatar billede hojben Novice
16. januar 2008 - 09:30 #7
hmmm umiddelbart kan jeg kun se at du skal lade din trådløse få ip'en via dhcp..Kan du sende informationen fra begge muligheder? dvs fra dos-prompt skrive ipconfig /all og smide ind her..
Avatar billede Slettet bruger
16. januar 2008 - 18:32 #8
hej igen

- nu virker tingene faktisk som de skal!

Jeg har lavet det sådan at både min trådløse router og min mailserver er koblet direkte til CC-router. Og min arbejdscomputer er så koblet til min trådløse router. Endvidere er min trådløse router også koblet til min server i et andet netkort sådan at jeg stadig kan få LAN-forbindelse...

well... det er en lidt omstændig måde at gøre det på men det virker nu...

smid et svar for point...

\Dan
Avatar billede hojben Novice
17. januar 2008 - 00:03 #9
Her er bekræftelsen :) smid selv svar
Avatar billede Slettet bruger
17. januar 2008 - 00:36 #10
OK! Tak for hjælpen! Vil du ikke have point?

\Dan
Avatar billede hojben Novice
17. januar 2008 - 16:45 #11
nej tak.. smid selv svar og accepter :)
Avatar billede Slettet bruger
17. januar 2008 - 17:33 #12
ok..